בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

ורצ'לי וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

ורצ'לי Vercelli, עיר שהיא בירתה של פרובינציה בעלת אותו שם, נחשבת לבירת האורז של אירופה בזכות שדות האורז הרבים בכל השטח החקלאי. האורז הנפוץ כאן הוא האורז העגול לסוגיו השונים. העיר עצמה, היתה בעבר בעלת חשיבות בשל מיקומה על דרך המסחר בין טורינו למילאנו. בעיר, כיום, כמה אתרים מומלצים ומטבח עשיר בריזוטו ואזור חקלאי בו ניתן לטייל, כולל הרי האלפים בצפון המחוז.

פיאצה קאבור Piazza Camillo Cavour

כיכר קאבור, או בשמה הקודם פיאצה מאג'ורה, היא כיכר רחבה ולב חיי העיר בתקופת ימי הביניים. במרכזה פסלו, מהמאה ה-19, של הרוזן קמילו קאבור ממאחדי איטליה. מסביב מבנים, אשר בכולם מסדרונות מקומרים, וכל אחד מהם מעוטר ומעוצב בצורה שונה וביניהם בתי קפה ומסעדות. צופה על הכיכר מגדל העירייה ומתחתיו מבנה הברולטו Broletto, מבנה עירייה אופייני לימי הביניים שבו קומת קרקע פתוחה ומקורה ובקומה הראשונה אולם גדול לישיבות וכנסים. מהכיכר יוצאים מספר רחובות בהן שפע של חנויות וכן סמטאות קטנות וציוריות.

בזיליקה די סנט אנדראה Basilica di Sant'Andrea

המראה המיוחד של הבזיליקה מושך את העין. הגוון האדמדם של הלבנים ושני מגדלים הנצבים משני צידי הכניסה נראים למרחוק. שער הכניסה הוא בסגנון רומנסקי גותי עם קשתות שקועות אחת בתוך השנייה, חלון רוזטה ושתי שורות עמודים. בפנים יצירות אומנות מהמאה ה 14 ומומלץ גם לבקר בקלויסטר.

פסל המונדינה Monumento alla Mondina

פסל האישה העובדת בשדות האורז, הוא פסל פשוט אך בעל משמעות רבה לתושבי ובעיקר תושבות האזור. הוא נמצא בפארק קנדי בעיר, סמוך לפיאצה רומא. Le Mondine היו נשים אשר עבדו שעות רבות בעבודת כפיים קשה בשדות האורז, תמורת שכר נמוך ולעיתים יחס משפיל מבעלי האדמות. פסל זה הוא לזכר אותן נשים והוא פיסת היסטוריה חשובה.

כנסיית סנט כריסטופורו Chiesa di San Cristoforo

אין ספק שפנים הכנסייה מרשים ביותר. התקרה מעוטרת כולה בציורים המשלבים דמויות ומלאכים קטנים, אשר נעשו בדרך אשלייתית ומדהימה. בנוסף כדאי לראות מספר יצירות של גאודנציו פרארי Gaudenzio Ferrari כאשר המפורסמת בהן היא המדונה של התפוזים La Madonna degli Aranci.

מוזיאון בורגוניה Museo Borgogna

מוזיאון בורגוניה הוא השני בגודלו ובחשיבותו בחבל פיימונטה. הוא נקרא ע"ש פילנטרופ מקומי, בן לאחת ממשפחות האצולה, אשר הקדיש חלק מכספו לאוסף יצירות מאסכולת הציור של ורצ'לי במאה ה-16. אל האוסף הזה, הנמצא בתוך מבנה מרשים, נוספו גם יצירות אומנות מודרניות.

חגיגת הפאניסה Sagra d'la Panissa

לחובבי האורז האיטלקי, הריזוטו, ולחובבי קולינריה, חגיגת הפאניסה מומלצת ביותר. בסוף השבוע האחרון של אוגוסט, מתקיימת חגיגה שהחלה בשנות ה 90 של המאה הקודמת בהכנת הריזוטו, המאכל ששורשיו עתיקים הרבה יותר. החגיגות החלו ברובע Vecchia Porta Casale שיצר את המתכון לריזוטו עם נקניק ושעועית המבושלים ביין אדום. במרכז ורצ'לי נפתחים דוכני טעימות ובערב מופעי מוסיקה, ריקודים ואווירה עליזה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?