בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

ביילה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

ביילה היא עיר ובירת הפרובינציה בעלת אותו השם הנמצאת צפונית לעיר טורינו. היא מחולקת לשני חלקים, ביאלה תחתית – Piano והעיר העתיקה ביאלה עילית – Biella Piazzo  אשר רכבל מחבר בניהן. האזור ידוע בתעשיית הטקסטיל ואריגת הבדים, תעשיה שהתפתחה בזכות מיקומו על דרך הצמר הקדומה. האזור מוקף בכרמים ובעיר קיימת גם מבשלת בירה ידועה: "מנבראה" (Birreria menabrea). עיר שלווה, נעימה לטיול ורחוקה ממרכזי תיירות עמוסים.

ביילה

קתדרלת סנטו סטפנו – Cattedrale di Santo Stefano

הכנסייה הראשית של העיר מרשימה בחזית בעלת הקשתות בסגנון גותי, שלאמיתו של דבר נוספה בשנת 1826. היא נבנתה בתחילה המאה ה-15 ועברה שינוי ושיפוץ בתחילת המאה ה- 18. לאחר ההתרשמות מהחלל הפנימי המואר והגדול, העשיר בציורי אשליה אופטית בסגנון trompe-l’œil אפשר להבחין במעט שרידי פרסקאות שנשארו מהכנסייה הראשונה. הכנסייה היא על שם פטרון העיר סנט סטפנו.

מרכז האזור העתיק 'פיאצו' Centro Storico e del Piazzo Biella

החלק העילי של ביאלה, הנקרא Piazzo הוא פנינה ייחודית באזור. בגובה של 480 מטר מעל פני הים, נמצא מרכז עתיק אשר נוסד קצת לפני המאה ה-13, ואפשר להגיע אליו ברכב דרך דרכים צרות הנקראות Coste, או בעזרת רכבל (Funicolare). באזור העתיק מבנים מימי הביניים, סמטאות ציוריות, וארמונות רנסנס המהווים תפאורה הולמת למקום. לאחר היציאה מתחנת הרכבל, מומלץ לפנות לכיוון רחוב Corso Piazzo כדי ליהנות מהברים והמסעדות הקטנות שנמצאות מתחת לקמרונות ולהגיע עד לגינת משחקים, לא גדולה, אשר ממנה נשקף נוף על ביאלה תחתית.

מגדל הפעמונים של סנט סטפנו Campanile della Cattedrale di Santo Stefano

מגדל פעמונים בולט ושונה מהרבה מגדלי פעמונים אחרים. הוא מרובע ואינו מחובר לשום כנסייה כי היה שייך בעבר לכנסייה עתיקה קודמת. גובהו 50 מטר ובו -9 קומות. למגדל חלונות המעטרים אותו, חלקם בעלי קשת אחת monofore חלקם בעלי שתי קשתות bifore

קצביית מוסקה Macelleria Mosca

אתר מקורי ומומלץ לביקור כדי לטעום ולחוש את התרבות הקולינרית המקומית. הקצבייה ניפתחה בשנת 1916, ע"י ארמנג'ילדו מוסקה Ermenegildo Mosca ובה 14 חלונות ראווה המציגות את הבשר המקומי והטיפוסי לאזור, וכן גבינות שנעשות מחלב latte del Canavese ופסטות טריות. מחנות קטנה, כעבור 100 שנה, המקום הפך להיות שם דבר בביאלה.

מקדש אורופה Santuario di Oropa

אתר עליה לרגל המקודש לנוצרים, הנמצא כ-20 דקות נסיעה צפונית לביאלה. האתר מקודש למריה הבתולה, ושוכן בגובה של כ 1100 מטרים. המקדש נמצא למרגלות ההר הקדוש הר OROPA, כאשר מסביב יער אורנים המעניק למקום אווירה של רוגע, שלווה וקדושה. מעל הכנסייה נמצאות 12 קאפלות בודדות המתארות את סיפורה של מריה. המקום נבנה במאה ה17 בעקבות הגעת פסל של מריה הקדושה שעל פי האגדה פוסל בידי הקדוש לוקאס, אחד מארבעת האוונגליונים. מסביב לפסל זה נבנתה כנסייה, נוספו עם השנים ציורים ופרסקאות והמקום כאמור מהווה אתר עלייה לרגל.

בורגו מאסרנו Borgo di Masserano

במרחק נסיעה קצר מביאלה, נמצאת מאסראנו. עיירה עתיקה אשר השיטוט בה הוא חזרה אחורה בזמן. מעבר למספר כנסיות ומוזיאון מקומי כדאי מאוד לתת לרגליים לקחת אותך בין הרחובות הקטנים והצרים ולדמיין את המקום כבירת דוכסות במאה ה-16. העיירה מוקפת בכרמים וידועה ביין המקומי שלה Vino Bramaterra.

שמורת הטבע פארק בורצ'ינה Riserva Naturale del Parco Burcina Felice Piacenza

פארק הממוקם על אחת הגבעות המשקיפות על ביאלה. בורצ'ינה הוא גן-פארק הממוקם על  "בריק בורצ'ינה", גבעה בשטח ההררי של פרה האלפים הביילזים.  העבודות  על הגן החלו במחצית המאה האחרונה, כאשר ג'ובאני פיאצ'נזה, בעל האדמות באזור באותה תקופה, החליט להפוך את הגבעה לפארק בלתי פורמלי, על פי מה שהיה פופולרי באותו הזמן. בפארק מסלולי טיול רבים, אזורי פיקניק, תצפיות לנוף וכל זאת בחסות צבעיו של הטבע. תוכלו ליהנות גם מהקולינריה המקומית ב- Bar trattoria Parco Burcina.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?