בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

בולצאנו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

פרובינציית בולצאנו נקראת גם Sud Tirol עקב עברה ההיסטורי והיותה תחת שלטון אוסטרי במרבית שנותיה. הפרובינציה כלולה במחוז האוטונומי טרנטינו אלטו אדיג'ה, שבירתו היא העיר בולצאנו. בתוך העיר מורגשת האווירה האוסטרית והיא נעימה מאוד לטיול. מסביב אתרי תיירות רבים בתוך נוף יפייפה של הרי הדולומיטים המיוחדים.

סולצאנו

כיכר עשבי התבלין בבולצאנו Piazza delle Erbe a Bolzano

לכיכר עשבי התבלין הציורית של בולצאנו יש היסטוריה של 800 שנה, כאשר במשך 5 ימים בשבוע היא מושכת אליה את תושבי העיר לטעמים, ריחות והמראות שהופכים את הקנייה בה לחגיגית במיוחד. תוכלו למצוא בה ירק, פרי, גבינה, נקניק ומאפה לטעמכם, וליהנות ממזרקת 'הפונדקאי המארח עם המזלג' (שלמעשה זוהי מזרקת נפטון) הנחשבת לאחת ממאה המיזרקות היפות באיטליה. בפינת הרחוב על קיר בניין בסגנון נאו-קלאסי מוטבע לוח לזכר מלון אל-סולה Al Sole אשר אירח במהלך השנים אורחים מפורסמים, כמו גתה. במהלך ההכנות לחג המולד, השוק מתקשט ונוספים בו דוכנים המוכרים אביזרים לקישוט, מתנות ומטעמי החג.

הקתדרלה של בולצאנו Duomo di Bolzano

הכנסייה המרכזית של בולצאנו צופה על הכיכר הראשית של העיר, כיכר ואלטר, שניבנתה במאה ה-13, על בסיסן של שלוש כנסיות קודמות. היא בנויה בסגנון רומנסקי גותי עם השפעה לומברדית שוואבית המאופיינת בפסיפס הרעפים המיוחד על הגג. ראוי לציון הפרסקו באגף השמאלי המציג עליית צליין לסטינאגו די קמפוסטלה, בסמוך לדלת היין, הנקראת גם "דלת הכלות", ממנה היו ניכנסות הכלות לחתונתן בכנסייה. פנים הכנסייה בנוי משלוש ספינות גבוהות ומשלב מספר ציורי פרסקו בסגנון האמן הרנסנסי ג'וטו ובחלק הצפוני מזבח בארוקי מרשים.

הפורטיצ'י (הקמרונות) של בולצאנו I Portici di Bolzano

ויה דיי פורטיצ'י (Via dei Portici) נבנה במאה ה -12 על ידי בישופי טרנטו כבסיס למסחר של העיר מימי הביניים. הרחוב בנוי מארקדות מקורות עם קשתות עגולות, קמרונות לאחסון הסחורה, והדירות שמעל כוללות חצר פנימית מוארת. זוהי דוגמה מצוינת להשפעה האוסטרית על סגנון הבנייה המאפיין את הערים בצפון איטליה. הרחובות הראשיים סגורים כיום לתנועה, ויוצרים רשת של מידרחובים לקניות ופנאי. הביטו במרפסות בעלות המבנה הטרפזי הייחודי, שדרכן אור נכנס לדירות ושם, בעבר, הנשים ישבו ורקמו בעודן משקיפות על רחוב.

מוזיאון ארכיאולוגי Museo Archeologico

במרכז העיר במבנה אשר היה בעבר בנק, נמצא המוזאון הארכיאולוגי המציג את אחד הממצאים החשובים ביותר בעולם. מומיה של אדם המכונה אוצי Otzi הנחשב לעתיק ביותר באירופה, מהאלף הרביעי לפני הספירה. כיוון שהיה קבור בשלג ובקרח, נשתמרה גופתו במצב טוב. הוא נמצא במקרה ע"י מטיילים אוסטרים בשנת 1991, בעמק Otzel על גבול איטליה ואוסטריה (ומכאן שמו – Otzi). במוזיאון ניתן לראות לצד המומיה, בגדים, כלים וציוד אשר נימצאו לצידו. בנוסף שוחזר גופו של איש הקרח, ודמותו המפוסלת בשעווה מוצגת באולם. הממצאים מציגים את סיפור חייו של אוצי בצורה מרתקת.
אגם קארצה הקסום

אגם קארצה (הלטיפה) Lago di Carezza

הנוף עוצר הנשימה של שורות עצי המחט מתחת לרכס ההרים (האפרפר בקיץ ולבן בחורף), בשילוב העננים ממעל והשתקפות התמונה במימי האגם מתחת – שווה כל זמן של ביקור במקום, אם לעצירה קצרה ואם למנוחת יום שלמה. המקום הוא אחת מגלויות גן העדן בכל טרנטינו אלטו אדיג'ה. הטיול סביב לאגם כדאי מאוד וכולל עצירה במרפסות הנוף הפזורות לאורכו.

פירמידות האדמה של רנון Piramide di Renon

הטיול לפירמידות רנון משלב מספר חוויות מגוונות. עלייה ברכבל היסטורי (אך מחודש) ממרכז העיר בולצאנו עד לעיירה קולאלבו (Colalbo) והמראה המרהיב הנגלה לעולים ברכבל של גבעות כרמים ועיירות. מ Colalbo נוסעים ברכבת היסטורית במשך 6.5 ק"מ בנופי הטבע, חולפים על פני אגם קטן, ולעיתים אף על פני להקת צבאים. בנקודת הסיום ניתן לקחת אוטובוס מקומי או בהליכה רגלית של כ 45 דקות, עד לתופעת הטבע המרשימה של פירמידות שהן עמודי סלע גיר עליהם מונחות אבנים שנסחפו. כל זאת ניתן לראות ממרפסת התצפית אשר צופה אל הנוף המדהים.

מבצר רונקולו Castello Roncolo

מבצר היושב על מצוק קטן ומתחתיו זורם נהר טאלפר (Talfer) צפונית לעיר בולצאנו. זהו מבצר מהמאה ה -13 שניקנה ע"י שני אחים סוחרים בעלי ממון מבולצאנו שהפכו אותו לביתם. הטירה עוטרה בציורי קיר המהווים מוקד משיכה עד ימינו אלה. העיטורים המקוריים מתארים את חיי המשפחה ופעילות הפנאי באותם זמנים וכן אגדות אופייניות לתקופה. העליה הרגלית למבצר היא קצרה אך מעט תלולה והכניסה דרך הגשר הקצר מעבירה את המבקרים במהירות לאווירת ימי הביניים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?