בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

בארי וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

בארי בירת מחוז פוליה, עוברת שינוי. בתור העיר השנייה בגודלה בדרום איטליה (אחרי נאפולי) היתה בארי במאה שעברה עיר שהתרחקו ממנה בגלל ההזנחה ולא מעט כייסים. כיום, מרכז העיר העתיקה עובר שינוי מרענן ופתח את דלתות העיר למספר אתרים מעניינים, אווירה מקומית אותנטית וחוף ים נעים למנוחה. מספר הכנסיות בה רב, והן מרוכזות בשטח קטן. השיטוט בסמטאות העיר הוא חוויה מומלצת ובכל בר או מסעדה תתקבלו ע"י המקומיים בהכנסת אורחים דרומית.

בזיליקה די סן ניקולה Basilica di San Nicola

מיהו סן ניקולה? קדוש שהיה השראה לסנטה קלאוס המוכר לכולנו. בכנסייה המרשימה בבארי נמצאים שרידיו של הקדוש, מחלק המתנות הידוע. היא נבנתה במאה ה-12 כדי לאצור בתוכה את שרידיו שנחטפו מהעיר מירה בתורכיה על ידי ימאים, והובאו בשנת 1087 לבירת מחוז פוליה. המראה החיצוני שלה מזכיר יותר מצודה מאשר כנסייה ואכן המבנה שימש לעיתים כמבצר לאורך ההיסטוריה. בחלל הפנים ישנה חלוקה לספינה עם מעברים, המופרדים על ידי עמודי גרניט. בבזיליקה שוכנת אחת מיצירות הפיסול הרומנסקיות הבולטות ביותר בדרום איטליה, קתדרה (כס הבישוף) שהושלמה בסוף המאה האחת עשרה. בקריפטה המעוטרת בסגנון ביזנטי ורומנסקי, נמצאים שרידי ניקולה הקדוש.

המרכז העתיק – בארי העתיקה Centro Storico – Bari Vecchia

החלק העתיק של בארי שבו מומלץ לטייל נקרא Bari Vecchia. סבך של סמטאות ציוריות, אשר מצד אחד נזנח עם השנים אך לאחרונה זכה לתנופת שינוי תרבותי וקולינרי. האזור קרוב לים ומתוחם בצד אחד בחומות העיר, בצד אחר ב Corso Vittorio Emanuele ובצדו השלישי מבצר גדול. מספר הכנסיות הרשמיות ובתי התפילה המאולתרים רבים מאוד בחלק הזה ולכן הסיור יכול להתחלק בין הצצה לבית תפילה קטן כמו Chiesa San Marco dei Veneziani לבין מבט על 'מאמא' איטלקייה המכינה על מפתן דלתה את הפסטה האופיינית דמויות האוזניים Le Orecchiette

מבצר נורמני שוואבי Castello Normanno-Svevo

הטירה חושפת רבדים בהיסטוריה המקומית. ארבע מאות מוצגות בטירה הממוקמת ממש מחוץ לעיר העתיקה, עם חפירות רומיות המעידות על התקופה הקדומה ביותר. החלק השני נבנה ככל הנראה בשנת 1132 על ידי המלך הנורמני רוג'ר השני, ונבנה מחדש בשנת 1233 על ידי קיסר האימפריה הרומית הקדושה, פרדריק השני. לאחר שנרכש על ידי הדוכס פרדיננד מאראגון, הוא נתרם למשפחת ספורצה שהוסיפה את מגדלי השמירה במאה ה -16, ולבסוף תחת המלך של נאפולי במאה ה -17, הפכה לכלא ולמגורי חיילים. העתקי גבס מהתקופה הרומנסקית בתוך המבצר, המשמש כיום לתערוכות, נאספו מכל רחבי הפרובינציה.

פינקוטקה קוראדו ג'אקווינטו Pinacoteca Corrado Giaquinto

גלריית הציורים של בארי שנמצאת בתוך מבנה על טיילת N. Sauro אוצרת מגוון גדול מאוד של יצירות אומנות, החל מהרומנסק הפולייזי ועד הרוקוקו הכלל איטלקי. בלמעלה מ 20 חדרים אפשר לראות ממצאים ארכיאולוגים מעניינים שנמצאו בכל המחוז, ציורי סצנות דתיות מימי הביניים והרנסנס וסצנות מהווי החיים המקומי, מהמאות 17-18. המסע בין החדרים מוליך את הצופה להתבונן בהתפתחות המעניינת והמגוונת של האומנות באזור.

בארי התת קרקעית Bari Sotterranea

זה שראיתם את בארי על פני האדמה לא אומר שראיתם את כולה. כדאי לבקר גם בבארי התת קרקעית. הסיור מתחיל ליד המבצר השוואבי, מגיע עד מתחת לקתדרלה ומסתיים ב Palazzo Simi שם נמצא המרכז הארכיאולוגי של בארי. ההליכה היא פשוטה ומלווה במדרכים מקצועיים. בדרך נחשפות שנותיה הטרום רומאיות של העיר ואף סוכת מגורים מתקופת הברונזה! זהו סיור מרתק.

תיאטרון פטרוצלי Teatro Petruzzelli

לא כדאי לפספס את הביקור בתיאטרון החדש של בארי. חדש, משום שהוא שופץ אחרי שריפה בשנת 1991 ונפתח מחדש לקהל רק בשנת 2009. בנייתו החלה בשנת 1898 והוא נחנך לראשונה בשנת 1903. זהו אולם התיאטרון הרביעי בגודלו באיטליה. השם Petruzzeli היה שמם של שני אנשי עסקים שהציגו לעיריית בארי את תכניתו של האדריכל Angelo Cicciomessere שהיה בעלה של אחותם. פנים האולם הוא יפיפה ובו תאי צפייה מעוטרים, כיפה מוארת ומסדרונות אלגנטיים. הסיור מלווה בהדרכה מקומית.

טיילת הים Lungomare

אחרי שיטוט בסמטאות העיר העתיקה, צאו דרך החומות לטיילת הים הפתוח של בארי. תוכלו לעשות זאת מאחורי כנסיית סן ניקולה, או במעבר דרך פיאצה מרקנטילה Piazza Mercantile משם תתחברו לדרך ארוכה Lungomare Imperatore Augusto, בה כדאי לפנות דרומה ולהגיע, אחרי כ- 20 דקות לאורך טיילת Lungomare Araldo Di Crollalanza , עד ל Lungomare Nazario Sauro, בה יש שדרות עצים מוצלות, בתי קפה, ספסלים הפונים לים, חופי רחצה נעימים ובעונה גם אטרקציות לילדים.

מבצרון ומזח סנט'אנטוניו Fortino e Molo di Sant'Antonio

לאורך הטיילת אפשר לעצור גם ב Fortino e Molo di Sant'Antonio שהוא מבצר קטנטן שנועד לעצור התקפות אויבים מהים. ממנו אפשר לקיים תצפית יפה אל הים או לפגוש את המקומיים שעבורם זוהי נקודת מפגש עירונית. מול נקודה זו משתרע 'מולו די סנט אנטוניו ' Molo di Sant'Antonio' אשר מידי בוקר מתקיים בו שוק דגים, ולהנות משלל צבעים (וריחות) ואולי אף לטעום מאכלים ממבחר הדגה הטרייה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?