בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אסטי וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

עיר אשר בעברה היתה בעלת חשיבות, אך היום היא רגועה ונעימה לטיול. הוקמה לפני התקופה הרומית אך קיבלה את שמה הנוכחי מהשם הרומי Hasta Pompeia. מאוחר יותר הפכה לדוכסות אסטי וכונתה במשך שנים 'עיר 100 המגדלים'. כיום נותרו בה מספר בודד של מגדלים. האזור מסביב עשיר בכרמים הגדלים על גבעותיה ואשר הביאו לפירסומה בזכות יין מוסקטו די אסטי, הנחשב לאחד היינות המשובחים. נוף, טבע, אוויר נקי ועושר קולינארי ומרכז עיר נוח ומומלץ לטיול בן יום.

פיאצה ויטוריו אלפיירי Piazza Vittorio Alfieri

כיכר בצורת משולש המוקפת בניינים מהמאה ה-19, בעלי קמרונות. בשתי צלעות המשולש שדרות עצים ובמרכז הכיכר עומד פסלו של וויטוריו אלפיירי (Vittorio Alfieri), משורר ומחזאי איטלקי יליד העיר. כיכר נעימה המומלצת להפסקת קפה.

פאלאצו אלפיירי Palazzo Alfieri

הבית בו נולד המשורר והמחזאי האיטלקי ויטוריו אלפיירי (בן המאה 18), והמשמש כיום מוזיאון ומרכז ללימוד כתביו. הארמון הוא אחד המבנים המפורסמים בעיר. החזית היא בארוקית והחדרים, כולל החדר בו נולד וחדרו הפרטי, מציגים את עבודתו, רהיטים מקוריים מתקופת חייו, ציורים של בני המשפחה ובגדים שניתפרו להצגות שהועלו על פי טרגדיות שכתב.

קתדרלת סנטה מריה אסונטה Cattedrale di Santa Maria Assunta

מהכנסיות הגותיות היפות בכל פיימונטה. הכנסייה נבנתה במאה ה-13 ותחילת המאה ה-14 על גבי שרידי מבנה קדום ואשר היום ניתן לראות בו עדיין את הפסיפסים המרשימים. פנים הכנסייה עשיר בפרסקאות לצד עמודי שיש ומומלצת מאוד הדלת הצדדית Antiporta Pelletta בעלת הסגנון הרומנסקי .

טורה טרויאנה Torre Troyana

מגדל בגובה 44 מטר הניצב בכיכר מדיצ'י והיא מסמלי העיר אשר היתה עטורת מגדלים בתקופת ימי הביניים. זהו המגדל השמור ביותר בכל מחוז פיימונטה אשר היה שייך למשפחת הבנקאים העשירה טרויה Troya ובמאה ה-16 עבר לרשות העיר. לאחר שעבר שיפוץ נפתח המגדל לקהל ובעזרת 199 מדרגות עץ מומלץ לעלות לקומה העליונה ולערוך תצפית מרהיבה על העיר והאזור.

קריפטה ומוזיאון סן אנסטאסיו Cripta e Museo di Sant'Anastasio

מבנה עתיק ומרשים ביופיו. הקריפטה היתה חלק מכנסייה אשר נהרסה עם השנים. זהו מבנה שהיה שייך בעבר הרחוק לכנסייה רומנסקית ואפשר עדיין להתרשם מקירות הקריפטה העתיקים. כיום הוא מהווה חלק מהמוזיאון של סנט אנסטאסיו. לכותרות העמודים גילופי אבן וסמלי המשפחות שהיו מוטבעים על מגדלי העיר.

כנסיית סאן פייטרו בקונסאביה Chiesa di San Pietro in Consavia

המקום הקדוש הוא למעשה בית טבילה והוא מיוחד בצורתו העגולה, אשר ניבנה בהשראת כנסיית הקבר בירושלים. המתחם כולל 4 מבנים מהמאה ה12- והמאה ה14 ועשיר בפרטים קטנים על הקירות והעמודים.

טורה רוסה Torre Rossa

המגדל האדום היה כנראה חלק מהחומות שהקיפו את העיר במאה ה-12 . האגדה מספרת שהיה זה המקום בו ניכלא הקדוש של העיר, סאן סקונדו, לפני שהוצא להורג. שמו של המגדל ניתן לו מהאבנים האדומות המופיעות בחלקו העליון, או מעיוות שם משפחת De Rubeis שהמגדל היה בית מגוריה. בימי הביניים היתה אסטי עיר עשירה אשר ניבנו בה מגדלים שונים בהם גרו משפחות האצולה ועל ידי כך הנציחו את כוחן ועוצמתן. במגדל מזבח קטן לזכר הקדוש.

פאליו די אסטי Palio di Asti

אסטי ידועה מאוד בייצור היין שלה במיוחד היין הלבן המבעבע. זהו אחד מאזורי ייצור היין הגדולים באיטליה. בספטמבר נערך באסטי מרוץ סוסים תחרותי מסורתי ה Palio, בשילוב עם פסטיבל יין. בתחרות מתחרים 21 רובעי וחלקי העיר והכל מתרחש בכיכר Campo Del Palio באווירה חגיגית, עם דגלנים, כרזות מסורתיות בפני ראש העיר וקריאת פתיחה: "הפאליו יוצא לדרך, הפאליו יוצא לדרך הפאליו יוצא לדרך!"

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?