בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אלסנדריה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

העיר השלישית בגודלה במחוז פיימונטה (אחרי טורינו ונובארה) אשר יושבת על נהר טאנארו (Tanaro). היא נקראת ע"ש האפיפיור אלכסנדר השלישי אשר הוביל את ה'ליגה הלומברדית' במאה ה-12 במאבק מול קיסר האימפריה הרומית הקדושה ובתקופתו הוקמה העיר Civitas Nova לימים Cesaria וכיום Alessandria. במשך שנים שימשה כעיר שבה מחנות צבאיים (בתקופת בית סבויה). 

מרכז העיר Centro Citta

מרכז אלסנדריה גדוש במבנים מרשימים. שדרות רומא (Corso Roma) נחשב לסלון של המקומיים וזהו מדרחוב גדוש בחנויות. פיאצה ליברטה (Piazza Liberta) היא כיכר גדולה ובה מבנים כמו Palatium Vetus מהעתיקים בעיר או בניין העיריה Palazzo del Municipio עם החזית האדומה וכמובן הכנסיה הראשית המקודשת לפטרוס ולה חזית ניאו קלאסית. מרכז הכיכר היא חניה גדולה, אך השיטוט בין שדרות העצים המקיפים אותה לצד הבניינים הוא חוויה אירופית קלאסי.

מוזיאון בורסלינו Museo Borsalino

מוזיאון אשר מציג פריט אחד מאוד ספציפי, אשר הפך לשם דבר בקרב מפורסמים ושחקני קולנוע הוליוודיים. מוזיאון מגבעות הבורסלינו, השוכן במקום בו היתה חנות המפעל המפורסמת של משפחת בורסלינו. המוזיאון מספר את ההיסטוריה של הכובע בן 150 השנה מאז הקמת המפעל בשנת 1857 וההתפתחות שלו לאורך השנים. במוזיאון מגוון סוגים של מגבעות בצבעים שונים וכיצד השפיע המותג על סגנון הלבוש של תושבי העיר.

צ'יטדלה די אלסנדריה Cittadella di Alessandria

עיירה שנבנתה במאה ה-18 כמחנה צבאי ע"י משפחת סבויה, משפחת המלוכה. זהו המחנה הצבאי העתיק ביותר באירופה שעדין עומד על תילו. היא נבנתה בצד השני של נהר ה'טאנרו' (Tanaro) והמעבר מהעיר אליה הוא קצר. מוקפת כולה בחומה בצורת כוכב וצמחייה ירוקה. בעיירה ניתן לבקר במחסני הנשק ובתי הכלא שבאחד מהם אף נכלא ג'וזפה גאריבלדי בשנת 1867. הכניסה לעיירה היא חופשית.

הדולב של נפוליאון Platano di Napoleone

הזדמנות לראות את אחד העצים הגדולים באיטליה. האגדה מספרת שנפוליאון הורה לשתול את העץ, דולב מזרחי, אחרי ניצחונו בקרב מארנגו (Marengo) שאחריו הפך למנצח רשמי והוכתר למלך. האזור היה בזמנו חלק משטח צרפת. גובה העץ כ – 40 מטר והוא נמצא על מסלול הנסיעה בדרך אל העיירה Marengo. כיום פחתה קצת משמעות העץ אך הוא עדיין מרשים מאוד בגודלו ושורשיו.

פארק ההר הקדוש של 'כראה' – Parco Naturale del Sacro Monte di Crea

אזור ששטחו נחצה בין לומברדיה לפיימונטה, ומורכב ממספר נקודות 'קדושות' אשר נבנו ב 400 השנים האחרונות, בהשראת סיפורי שליחים ועולי רגל. יחד הם יוצרים שרשרת של מקדשים, כנסיות וכיפות בולטות בשטח, המשלבות בין הנקודות הקדושות ושמירה על הטבע והחיים בתוכו. גודל הפארק הוא כ-340 דונם והוא מציע מסלולי טיול רגליים, אשר לאורכם שלטים המסבירים על הצמחים המיוחדים הגדלים באזור.

סאקרי מונטי (ההרים הקדושים) Sacri Monti

תשעת ההרים הקדושים הם קבוצת קפלות ומבנים אדריכליים שנוצרו בסוף המאה ה -16 וה -17 והוקדשו לאירועים שונים באמונה הנוצרית. בנוסף למשמעותם הרוחנית הסמלית, הם בעלי ערך אומנותי וניתן להתרשם מהמיומנות בה שולבו בנוף הטבעי שמסביב.

מונפרטו Monferrato

דרומית מזרחית לאלסנדריה נמצא אזור המשלב גבעות ירוקות, כרמים רבים, מבצרים ועיירות. האזור מחולק ל- Alto מונפרטו ו Basso מונפרטו, הראשון על גבול ליגוריה, השני יותר צפונה. בבאסו מונפרטו, חוץ מייצור יין מזקקים בעיירה אלטה-ווילה מונפרטו (Altavilla Monferrato) את משקה הקינוח – הגראפה. במרכז האזור נמצאת העיירה קאסלה מונפרטו Casale Monferrato שבה בית כנסת מהיפים באיטליה.

טורטונה Tortona

הסיבות העיקריות להגיע לטורטונה הן בזכות תרבות האוכל והיין, אך קשורות גם לרכיבה על אופניים, טרקים, טיולים רגליים, סקי וטיפוס הרים. לאוהבי המסתורין וחסידי השרידים הקדושים, יש הטוענים שבקתדרלה יש פיסה מהצלב האמיתי של ישו שהובאה לכאן על ידי הטמפלרים. על פי אמונה אחרת הובא גם הגביע הקדוש לעיר. בין סיפורים ואגדות, אפשר לבקר במנזר גבירתנו של המשמר (Santuario di Nostra Signora della Guardia) שם מוצב פסל גדול של מריה על דלת הכניסה בגובה 14 מטר ובמשקל של 12 טון, מה שהופך אותו לפסל הארד הגדול בעולם המוצב על גג בניין, כמו גם שרידי מגדל שהיה חלק מהמבצר ונותר עומד לאחר תקופת נפוליאון.

חגיגות הדובדבנים ב'גארבאניה' Sagra Delle Ciliegie a Garbagnia

במהלך חודש יוני מתקיים פסטיבל הדובדבנים בעיירה Garbagnia. זוהי חגיגה המוקדשת כולה לפרי האדום הגדל בזנים שונים על גבעות העיירה. במהלך הפסטיבל מתקיימת תערוכת אומנות ברחבי העיירה, ארוחת צהריים בכיכר עם מינסטרונה, גבינות ונקניקים מקומיים וכמובן קינוח מדובדבנים, ואחה"צ מתקיים שוק מקומי אשר מציע את הפרי על סוגיו השונים הנימכרים ע"י תנועת ה'סלואו פוד'.

אלטווילה מונפרטו Altavilla Monferrato

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?