בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אאוסטה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

'רומא של האלפים' –   זו העיר שהקים הקיסר אוגוסטוס בשנת 25 לפני הספירה. היא נקראה Augusta Praetoria והיתה תחנת מעבר חשובה לנעים צפונה לאחר ניצחון הרומאים על התושבים מקומיים, ועם הזמן הפכה לעיר מרכזית. מאז הפכה לשער הכניסה לאיטליה ממערב, עם גישה ושליטה טובה על אזור השפע של המישור הפאדני. בעיר שרידים רומים רבים, בתי קפה נעימים ושדרת חנויות הממוקמת על הרחוב הראשי הרומאי בעבר – Decumanus.

קשת אוגוסטוס

קשת אוגוסטוס Arco di Augusto

הקשת הרומית, אחת מהשרידים הרבים מהתקופה הקלאסית, נבנתה לכבוד ניצחון הרומאים, בראשות הקיסר אוגוסטוס, על אחד מהעמים הקלטים שישבו באזור, בשנת 25 לפני הספירה. היא היתה גם נקודת ציון ראשונה להקמת העיר. הדרך מהקשת לעבר הכיכר המרכזית עוברת דרך Porta Pretoria שער הכניסה לעיר אשר נשאר בצורתו המקורית ולו שלושה פתחים: מרכזי לעגלות ושני מעברים צידיים להולכי רגל. במקור השער היה מצופה בשיש, אשר כיום נשאר רק בצד אחד שלו.
אאוסטה

כיכר קאנו Piazza Chanoux

הכיכר המרכזית של העיר, המכונה גם הסלון של אאוסטה. השם מגיע משמו של מתנגד השלטון הנאצי אמילה קאנו Émile Chanoux, שנרצח ע"י הנאצים בשנת 1944. מהכיכר יוצאים מספר רחובות ראשיים בהם כאלה המיועדים לקניות ואחרים לביקור באתרי העיר ההיסטוריים. הכיכר מוקפת בבניינים היסטוריים, ומתחת לחזית בניין העירייה הניאוקלאסית, ניצב פסל לזכר החיילים האלפינים של מחוז ואל ד'אוסטה שנפלו במלחמות העולם הראשונה והשנייה. המבנה הסמוך לבית העירייה שימש בעבר כמשכנה של האסיפה המחוקקת המקומית כאשר המחוז היה תחת שלטון בית המלוכה סאבוי. כיום מבנה זה מארח תערוכות מתחלפות.

התיאטרון הרומי Teatro Romano

את מבקרי התיאטרון מקבלת חזית ענקית בגובה של 22 מטר אשר מעידה על מקצועיות האדריכלים הרומאים. שטח התיאטרון מבפנים אפשר ל 4000 צופים להביט במחזות, קומיות וטראגיות אל מול נוף הררי מקסים. מחקרים סבורים שהתיאטרון לא נבנה בפעם אחת אבל עדיין, חלקיו השונים, נעשו כולם בתקופה הקלאסית. גם כיום מארח המקום אירועי תרבות, משחק ומוסיקה.

קריפטופורטיקו פורנזה Criptoportico Forense

מבנה עירוני מיוחד שטרם ברור מה היה ייעודו, אך צורת הבנייה שלו מושכת את העין ומעוררת סקרנות. כנראה, שימש כמבנה תמיכה לעמודי הפורום הרומי, שעל פי הערכה היה מעליו ובתוכו נבנו שני מקדשים, אחד שהוקדש לאוגוסטוס והשני לזאוס, יונו ומינרווה. המסדרון הארוך סגור משלושת צדדיו ובתוכו מחוזק ע"י קשתות. יתכן כי שימש, בנוסף, כמקום התכנסות בטרם נכנסו האנשים למקדשים.

קתדרלה של סנטה מריה אסונטה La Cattedrale di Santa Maria Assunta

הכנסייה החשובה ביותר באאוסטה, נמצאת במרכז העתיקות מהתקופה הרומית, לא רחוק מהפורום שכלל מספר מקדשים, והמבנה הראשוני הוא מהמאה ה-4 לספירה. את צורתה הנוכחית קיבלה הכנסייה במאה ה-11. אחת היצירות המרשימות נראית כבר בשער הכניסה, כאשר מביטים מעלה. שם נראה פרסקו מדהים שנחשף רק ב 1979. בפנים הכנסייה מספר יצירות אומנות מרשימות (צלב מעץ מהמאה ה-14, פסיפסים יפיפיים, 23 חלונות ויטראז' ועוד) אשר יחד עם הקלויסטר מהמאה ה-15 מהווים מתחם עשיר ביצירות ראויות לביקור.

קולג'טה וקלויסטר של הקדושים פטרוס ואורסו Collegiata e Chiostro Santi Pietro e Orso

אחת מפניני העיר. זהו מתחם של מבנים דתיים והארכיטקטורה שלהם מרשימה ביותר. הקולג'טה מוקדשת לפטרוס ולקדוש אורסו (Orso) וכוללת עיטורי בארוק, ספסלי מקהלה מעץ, פסיפס שהתגלה רק בשנת 1999 ומגדל פעמונים מהתקופה הרומית. עמודי הקלויסטר מגולפים בצורה מיוחדת עליהם תיאורים מהתנ"ך והברית החדשה. הזמן עוצר מלכת במתחם מהמאה ה-11 לספירה. בחצר ניצב עץ תרזה גדול (Tiglio) שעל פי המסורת נשתל ע"י הקדוש עצמו, סנט אורסו, בשנת 1530.

גשר האבן הרומי Ponte di Pietra

נמצא יחסית קרוב לקשת אוגוסטוס, ונבנה כדי לאפשר מעבר מעל נהר קדום בשם בוטיייר Buthier. הגשר נבנה כנראה על דרך ראשית שחיברה את העיר הרומית עם צרפת בצפון מערב ועם המישור הפאדני בדרום מזרח. עם השנים שינה הנהר את התוואי המרכזי שלו, מערבה יותר, ומתחת לגשר נשארה זרימה מעטה שגם היא נעלמה עם השנים. הגשר נשכח ונזנח ורק בתקופה המודרנית נחשף שוב ובכך הפך להיות סימן נוסף לתקופה הרומית היפה של העיר.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?