בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

רוביגו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחייבים לראות

רוביגו איננה עיר גדולה, אך מעניינת לביקור. יום אחד מספיק כדי לראות את מבני הציבור המרשימים, כיכרות אלגנטיות וסימני שליטה של הרפובליקה הוונציאנית. מיקומה בין שני נהרות גדולים מעמיד אותה במרכז אזור חקלאי ועשיר, דבר הבא לידי ביטוי במטבח המצוין ובמרכיבים הטריים.

כנסיית הבתולה המבורכת Chiesa della Beata Vergine

הכנסייה בולטת לכל מי שמגיע אליה בזכות המבנה המיוחד. היא ניצבת בכיכר 20 בספטמבר Piazza Venti settembre ובסיסה הוא בצורה מתומנת, מה שנתן לה את הכינוי 'לה רוטונדה'. היא נבנתה בשנת 1600 כדי לשמור בתוכה יצירה אהובה מאוד על תושבי העיר בה מופיעה הבתולה. היצירה כיום ניצבת על המזבח ומוקפת כולה בציורים ופסלים בסגנונות שונים.

פאלאצו רוברלה Palazzo Roverella

הבניין המרשים, אשר צופה על פיאצה ויטוריו עמנואלה, נבנה בתקופת הפריחה הרנסנסית בעיר בזמן ששלטה בה משפחת אסטה. כיום הוא מאכלס את הפינקוטקה ובה ציורים של מיטב ציירי איטליה במאות ה-15-18 כמו טינטורטו, טיציאן, טייפולו ובליני. בנוסף הוא כולל ממצאים ארכיאולוגים מתקופות עתיקות כמו מצרים, יוון, רומא, והעם הוונטי שישב באזור טרום השליטה הרומית.

כיכר ויטוריו עמנואלה 2 Piazza Vittorio Emanuele II

הכיכר על שם מלך איטליה אשר בתקופתו אוחדה המדינה. זהו מרכז חיי התרבות של העיר ובה נפגשים מקומיים ותיירים על רקע תפאורה של בניינים מתקופות שונות, חלקם מבני ציבור ואחרים עם בתי קפה וחנויות. שני פסלים במרכז הכיכר: פסל האריה המכונף, סימלה של ונציה, ופסלו של המלך ויטוריו עמנואלה. רוב הכיכר מרוצפת כמדרחוב, ריצוף שהשתנה לא מעט לאורך השנים.
רוביגו

מגדלי המבצר מימי הביניים Torri del Castello Medioevale

שני המגדלים, אשר ניקראים 'דונה' ו 'גרימאני' Dona e Grimani, הם שריד למבצר גדול שהיה במקום והוקם בעקבות חלום. האזור עצמו היה מלא בוורדים, ואחד הבישופים, פאולו קאטנאו Paolo Cattaneo, קיבל מסר בחלומו מפטרוס הקדוש שעליו לעבור ל'מקום עם הוורדים'. הבישוף העביר את מרכז השליטה שלו לנקודה זו ובנה מבצר להגנה מפני הברברים התוקפים. מאז שרדו רק המגדלים, בהם אפשר לבקר והאגדה מספרת שמתחתם קיימת רשת מנהרות נסתרת אשר טרם נחשפה.

פאלאצו רונקלה Palazzo Roncale

ארמון רונקאלה Palazzo Roncale הוא דוגמא אופיינית להצגת מעמד וכוח. זהו בניין שנבנה במימונו של ג'ובאני רונקאלה, אציל שהגיע מלומברדיה בשנת 1550 ואשר רצה להציג את כוחה ומעמדה של משפחתו דווקא בעיר הצפון מזרחית. אמנם מבחוץ הוא אינו מעוטר באופן מובהק ומושך את העין, אך מבפנים הוא עשיר בשטיחי קיר ורהיטים יקרי ערך. חלקם הם תוספות מהמאה ה-20.

שער סאן בורטולו Porta San Bortolo

שער כניסה לעיר, אחד משלושה, היחיד ששרד מתקופת ימי הביניים. הוא היה חלק מחומות העיר ועבר שיפוץ בתקופת השלטון הונציאני. שינוי נוסף הוא עבר עם נפילת הרפובליקה הוונציאנית ושליטת הצרפתים. לאחרונים היה חשוב להעלים כל סימן של ונציה. זהו שער אלגנטי, נעים למראה המוביל למרכז העיר העתיק.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?