בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופיינים למחוז אברוצו

מחוז אברוצו שוכן במרכז איטליה ובמרכזו הפסגה הגבוהה ביותר של רכס הרי האפנינים – הגראן סאסו. גבולות המחוז מגיעים עד הים האדריאטי, מה שהופך אותו למגוון מאוד בגיזרת המטבח. אופיו הכפרי והיותו חלק מאזור המצוג'ורנו (Mezzogiorno), מבליט את קדירות החורף החמות ומאכלים מבוססים בשר מרעה כמו טלה, כבשים ועיזים, ואיתם השיפודים המפורסמים. בעלי חיים אלה מספקים גם את החלב לגבינת ה Caciocavallo (קאשקבל) ו Pecorino (פקורינו). לעיתים הם מקבלים נגיעה קלה מהגחלים והופכים למעדן. הדגים מהים האדריאטי והצורך ביציאה לדייג, מספקים לתיירים הצצה לאחת הדרכים המסורתיות לדיג עצמאי בתוך Trabocco (טראבוקו) , מעין סוכה בתוך הים, בה ניתן לאחר מכן לבשל ארוחה משלל דגי הים בעזרת הטבח המקומי. אברוצו היא גם מרכז הייצור של איטליה ל Confetti (קונפטי)  – שקדים מסוכרים ומרכזה בעיר סולמונה Sulmona.

אָרוֹסְטִיצִ'ינִי Arrosticini

שיפודי בשר כבש, אשר נעשים על הגריל הם מאכל מסורתי של אברוצו. המלחה ופלפול נכון, באופן שווה על כל השיפוד וזו מנה עיקרית מצוינת ידועה בעיקר באזור פסקרה.

התמונה נלקחה מאתר https://www.agrodolce.it/

וִירְטוּ Virtu

המינסטרונה של אברוצו, עשיר בירקות ובשר. מבושל תחילה עם בשר חזיר אשר נטחן היטב ולאחריו מצרפים את הירקות העונתיים. מושלם לימי החורף בהרי אברוצו הקרים.

צִ'יצֶרְקִיָּאׇטַה Cicerchiata

הקינוח האופייני לקרנבל באברוצו. כדורי בצק מטוגנים, מסודרים להפליא כמעין עוגה עגולה. עליהם מפזרים דבש. אין קרנבל בלעדיהן.

אַנְיֶלְּוֹ אָלָּה פֶּקָרָרָה Agnello alla Pecorara

אברוצו הוא מחוז הררי ברובו וידועים בו כרי המרעה הרבים. מנה זו היא של טלה המחולק לחתיכות קטנות, מונח במחבת ומבושל בחמאה עם בצל שלם לאורך לפחות כשעה.

בְּרוֹדֶטוֹ אׇלׇּה וׇסְטֵזֶה Brodetto alla Vastese

מרק נוסף מתוך מטבח המחוז. עשוי תחילה מרוטב עגבניות שנהפך למרק ולאחריו מוסיפים את חתיכות הדג והמולים. המנה מגיעה מהעיירה Vasto אשר על הים האדריאטי.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?