בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופיינים לחבל בזיליקטה

מחוז בזיליקטה הינו בין המחוזות העניים באיטליה, מה שמביא את התושבים להסתפק במה שיש. המטבח של מחוז בזיליקטה מאופיין בהרבה מסורות ואמונות. כמו לדוגמא שילוב של Peperoncino (פפרונצ'ינו) הפלפל הפיקנטי, ששימש בעבר כסגולה לריפוי מחלות, וכיום ניתן לפגוש  אותו במגוון רב של מאכלים. הפסטות הן פשוטות ורובן נעשות בבית. הלחם הכפרי הידוע, הוא הלחם של העיירה Altamura (אלטהמורה) – ואת שאריות הלחם משלבים במאכלים רבים. בחבל בזיליקטה  לא תמצאו סעודות מלכים, אך כל מנה נעשית עם כל הלב ופשטותה הופכת אותה למלכותית. המנות העיקריות מבוססות בשר חזיר הגדל בחוות המקומיות באופן חופשי. לקינוח נסו את ה Torta di ricotta (טורטה די ריקוטה), המבוססת על הגבינה המצוינת.

לָאגָאנֶה אֶ צֶ'צִ'י Lagane e Ceci

'לאגאנה' זוהי פסטה המזכירה את הטאליאטלה אך רחבים מהם. כ-2-3 ס"מ. הרוטב המתווסף לכך הוא של גרגרי חומוס שבושלו, יחד עם רוטב עגבניות. התוצאה היא מנת פסטה ברוטב קרמי עם טעם מעודן.

בקלה א פפרוני קרוסקי Baccala' e Peperoni Cruschi

מנה נפוצה בדרום איטליה בכלל ובזיליקטה בפרט, דג הבקלה שבעבר היה נוח לנסיעות ארוכות ולשימור תחת מלח, מקבל נגיעה של פלפלים מיובשים, אחד מהסמלים של המטבח הלוקאני (שם האזור בעבר). זוהי מנה עיקרית מצוינת המבושלת במחבת.

התמונה מאתר https://blog.giallozafferano.it/

רָאגוּ לוּקָאנוֹ Ragu' Lucano

כל סוג של פסטה מקומית אשר מגיעה עם רוטב הבשר של בזיליקטה, מקבלת את טעמי המקום. בחירת הנקניק המקומי – Lucania בתוספת חלקי בשר אחרים משדות המרעה הנרחבים ואיתם העגבניות המקומיות- מביאות את המנה לטעם בזיליקטי.

התמונה מאתר https://www.artimondo.it/

צִ'יקוֹרְיָה אֶ פׇאבֶה Cicorie e Fave

מנה נוספת המתארת הכי טוב את אדמת הדרום, בזיליקטה. פירה שעועית, קרמי ומדהים לצד עולש שאודה או בושל במחבת. בריאות של הדרום, פשטות של הדרום, מעדן של הדרום.

אאָרוֹסְטוֹ דֵּי מָאיָאלֶה קוֹן וֶרְדוּרֶה Arrosto di Maiale con Verdure

צלי חזיר הנעשה בתנור יחד עם יין לבן עשבי תיבול ומעל הכל ירקות גינה. אחרי צלייתו הוא מוגש כפרוסות. זוהי מנה שבעבר נאכלה באופן מסורתי בארוחות צהריים של יום ראשון, והפכה להיות מנה מבוקשת בכל השבוע.

קַלְצוֹנִי דִי קָאסְטׇאנְיֶה Calzoni di Castagne

כיסונים מתוקים מהמסורת של חג המולד. אלה נעשים במילוי ערמונים שהם נפוצים באזור הדרום. הבצק עשוי ביצים קמח וסוכר, המילוי מתמקד בערמונים, אך גם קינמון, קקאו, סוכר, ליקר ועוד ויסיים את התהליך בטיגון במחבת.

התמונה מאתר https://www.giallozafferano.it/

קוצ'יניד Cucinidd

מנה עיקרית המשלבת סוגי בשר שונים. כל אחד מבושל בדרכו. חלקם נטחנים והטלה לעומת זאת עובר תהליך טיגון עם עגבניות. מנה עיקרית טעימה ועשירה בטעמי המחוז.

התמונה מאתר https://www.buonissimo.it/

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?