בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז סיציליה

האי סיציליה היה מאז ומתמיד יעד לשליטה ע"י עמים זרים. כתוצאה מכך, המטבח המקומי הושפע מהחותם אותו השאירו אותם כובשים. חותם מגוון מאוד. מיקומו במרכז הים התיכון והחיבור לאיטליה, משפיע על המטבח הסיציליאני. אנטיפסטו ידוע הוא Arancino (ארנצ'ינו) כדור אורז גדול ומטוגן ובתוכו מוצרלה, או ראגו. Pasta alla Norma (פסטה אלה נורמה) היא מנת הפסטה הנפוצה והידועה בסיציליה והיא מחווה למלחין בליני, מחבר האופרה 'נורמה'. אחת המנות הידועות היא הקוסקוס  שמוגש בצידו המערבי של האי, זכר לנוכחות הערבית. מאכלי דגים רבים, כמו Pesce Spada (דג חרב), באזור מסינה או דגי הטונה מערבית לפאלרמו. ירקות כמו חצילים, צלפים, ארטישוקים, זיתים ופירות כמו תאנים וסברס, משתלבים במנות הארוחה או בקינוחים. ידועים בסיציליה הקינוחים: Cannoli (קאנולי), מאפה בצק ממולא גבינת ריקוטה, או Marzapane (המרציפן), שוב עם תזכורת להשפעה הערבית באי.

פַּסְטָה קוֹן סׇרְדִּינֶה Pasta con Sardine

מנה סיציליאנית מצוינת, עם טעם מקומי ואווירה דרומית של הים התיכון. מנה מעולה כמנה ראשונה ואידיאלית לארוחה במסעדה על חוף הים. מעבר לסרדינים בולטים הצבעים העזים של התיבול המיוחד.

אַרׇנְצִ'ינִי Arancini

כדורי אורז מעולים. אנטיפסטו מומלץ. כדורי אורז עוברים בישול ברוטב עגבניות, וכשהאורז מתקרר מכניסים לתוכו מוצרלה ודברים טובים אחרים. לפעמים בשר, לפעמים ירקות. מנה שאפשר לאכול אותה גם בסריט-פוד.

קָפוֹנָאטָה Caponata

המטבח העני והפשוט בסיציליה הוציא מנה מצויינת. קאפונאטה – צריך בשביל זה רק עגבניות וחצילים עם בזיליקום והטעם אלוהי. מוסיפים לזה גם בצל, צנוברים ועוד הרבה דברים טובים, מעט חומץ מיין לבן. חובה לנסות את המנה הסיציליאנית הזו.

קאנּוֹלִי דִי רִיקוֹטָה Cannoli di Ricotta

קינוח סיציליאני מפורסם בכל העולם. בצק מטוגן ממולא בגבינת ריקוטה מושלמת. אפשר למצוא אותם בכמה גדלים, אפשר לקבל אותם בסיום ארוחה או לצד קפה בבוקר / אחה”צ. הריקוטה מושלמת, הטעם אלוהי!

פֶּשֶׂה סְפּאדָה אַלָה סִיצִ'ילְיָאנָה Pesce Spada alla Siciliana

ארבע רכיבים מרכזיים של האי חוברים יחד למנה אחת עיקרית מושלמת: דג חרב, עגבניות, זיתים וצנוברים. אלה יחד יוצרים טעם מושלם. המנה נפוצה בעיר הצפון מזרחית מסינה לכן יש המכנים אותה פשה ספאדה אָלׇּה מֶסִּינֶסֶה.

גְּרָנִיטָה סִיצִ'ילְיָאנָה Granita Siciliana

משקה צונן מעולה לימים החמים של הקיץ הסיציליאני. זהו ברד עם סוכר ומיצי פירות. אלה מאוחסנים במקרר באופן קבוע ומדי פעם עוברים תהליך ערבוב כדי לשמור על המרקם הגבישי. מוצאים אותן בכל קרן רחוב סיציליאנית.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?