בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז לה מרקה

חוף הים האדריאטי, גבולה המזרחי של לה מרקה, מספק לה את אחד המזונות העיקריים – הדגה העשירה. מרקי דגים, דגים מבושלים, אנטיפסטי מקורי ואפילו מאכל בו מבשלים את הדג עם תפוחי אדמה הם רק דוגמא לשלל האפשרויות של המטבח המארקיג'יאני. מעבר לכך הלאזניה המקומית Vincigrassi ידועה מאוד וה Talgiatelle (טאליאטלה) ברוטב ראגו אופיינית לפנים המחוז באזור ההררי. הזיתים של אסקולי פיצ'נו זוכים לכבוד כאנטיפסטי מטוגנים.

אוֹלִיבֶה אַסְקוֹלׇנֶה Olive Ascolane

הזיתים של אסקולי פיצ'ינו. ממטעי עצי הזית שמסביב לעיר, מצופים בפירורי לחם ומטוגנים, היישר לצלחת הפתיחה -אלה הם אנטיפסטי טיפוסיים לדרום מארקה.

קוֹנִילְיוֹ אִין פּוֹרְקֶטָּה Coniglio in Porchetta

מנה בשרית בכל מובן המילה. משולבים בה מספר סוגי בשר כאשר נותן הטעם העיקריים הם הארנבת והחזיר העוטף את המנה כולה. היא מקבלת השראה משלל שטחי המראה והטבע הסוגרים את מארקה ממערב.

צׇ'אוּסְקוֹלוֹ Ciauscolo

נקניק מאפיין של מחוז מארקה, על גבול אומבריה. ניתן למצוא אותו במספר מנות ומומלץ לקנות אותו במעדנייה ולהנות בפיקניק באחת מנקודות הנוף המדהימות של המחוז.  

וִינְצִ'יגְרָסִי Vincisgrassi

גרסה מקומית ללזניה הנקראת על שם הגנרל האוסטרי, אלפרד פון וינדיש-גרץ, שהגיע לאזור וגבר על חיילי נפוליאון ומנת האוכל שהוגשה לו – זכתה גם להיקרא על שמו, עם התאמה לשפה האיטלקית.

כְּרֶשׇּׁה Crescia

ה'Crescia' היא הטורטיה האזורית, כאמור המילה Crescia נולדה מתוך הפעולה שמנפחת את הבצק העגול, 'מגדילה' אותו ופירוש שם המאכל הוא באמת 'גדילה'. כדאי למצוא אותה עם מוצרלה, עגבניה ורוקט, או עם פטריות וטונה, או עם נקניק מקומי.

בְּרוֹדֶטּוֹ אַלְלׇּה סַמְבֶּנֶדֶּטֶסֶה Brodetto alla Sambenedettese

מרק עשיר מעיירות החוף של מחוז מארקה כמו העיירה סאן בנדטו דל טרונו . זהו מרק שמייצג את אחת מעבודות העתיקות ביותר – הדייגים. לכן נאמר שהמרק הזה קיים מאז שקיים אותו מקצוע.

קַלְצ'וֹנִי Calcioni

כיסונים אופיינים למחוז, אם תמצאו אותם בסמטאות העיירות הקטנות אולי יכנו אותם בשם אחר, עם דיאלקט מקומי Caciù או Piconi . הם ממולאים לרוב בגבינה כמו ריקוטה או פקורינו, ואליהם נוסף הפארמיג'אנו. בחלק מהמקומות הם נמכרים גם מתוקים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?