בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז לאציו

המטבח של רומא, בירת לאציו, הוא מיוחד בזכות עצמו עקב עברו הקיסרי והאפיפיורי. כאן נהגו בעבר לשלב בין מנות שהגיעו לשולחנות רמי המעלה ובין המאכלים שהכין העם הפשוט ממה שנשאר. גם המטבח הזה ידע להוציא מנות שכיום נחשבות מפורסמות כמו Pasta alla carbonara (פסטה אלה קרבונארה), Bucatini all amatriciana (בוקטיני אלה מאטריצ'אנה) ו Pasta e fagili (פסטה עם פאג'ולי – שעועית). במנות העיקריות הרומאים טובים במעדני הטלה שלהם – Abacchio arrosto (אבקיו ארוסטו). זהו מטבח שבדומה לזה הטוסקני, מתמחה בבישול איברים פנימיים של הבקר ואוהב להתחיל ארוחות עם שלל מטוגנים כמו Suppli (סופלי  – כדורי אורז מטוגנים), Fior di zucca (פיור די זוקה  – פרח קישוא מטוגן) או אפילו ארטישוקים בנוסח יהודי. הפיצה הרומאית, להבדיל מהנפוליטנית, ידועה בהיותה דקה וקריספית.

סְפָּגֵטִי אָלׇּה קָרְבּוֹנׇרָה Spaghetti alla Carbonara

מנה ידועה ומוכרת בכל העולם. הפסטה הם הספגטי הארוכים עם ביצה וקוביות חזיר כל זה עם פארמיג'אנו רג'אנו. אופייני למרכז איטליה.

סַלְטִימְבּוֹקָה אָלׇּה רֹמָּאנַהּ Saltimbocca alla Romana

מנה עיקרית של עגל רך אליו מצמידים בעזרת קיסם עלה מרווה ופרוסת פרושוטו. פירושה המילולי של המנה הוא 'קופץ בפה', כי הטעמים אכן קופצים מתפוצצים בפה.

פּוֹמוֹדוֹרִי רִיִפְּיֶנִי דִּי רִיזוֹ Pomodori Ripieni di Riso

אלה הן עגבניות עגולות ובשלות אשר ממלאים אותן באורז, שטובל בחלקה הפנימי של העגבניה, קיבל את הארומה, נח במקרר זמן מה אחרי בישולו ואז חוזר לתוך העגבניה החלולה. מנה ראשונה מושלמת.

אַבָּאקָיו אָל פורְנוֹ Abbacchio al Forno

טלה צעיר, עם בשר רך שנאפה בתנור עם יין, חומץ ועשבי תיבול. לצד הטלה שנצרב בתנור לרוב מוגשים גם תפוחי אדמה. מאכל קלאסי של מחוז לאציו.

בּוּקָטִנִי אַלְלָ'מָטְרִיצָ'אנָה Bucatini all'amatriciana

פסטה ארוכה עם חור באמצע (מהמילה בוקו buco – חור) . הרוטב הוא שילוב של גבינת פיקורינו (כבשים) עם לחי חזיר (guancia). מכאן ניתן להבין שמסורתית היתה זו מנת הרועים. אגב, רק מאוחר יותר נוספו העגבניות. 

קָאשׁוֹ אֶ פֶּפֵּה Cacio e Pepe

עוד מנת פסטה טיפוסית עם טעם אלוהי. Cacio היא גבינת הכבשים, מושג עתיק לפני ה- Formaggio המילה הצרפתית, על זה מפזרים את הפלפל השחור. זוהי מנה שמשאירה חותם ללא ספק ומשרה אווירה של מחזו לאציו.

קָארְצ'וֹפי אָלׇּה ג'וּדִיאׇה Carciofi alla Giudia

ארטישוקים (חרשפים) בנוסח יהודי. המנה התפתחה מתחת לאפו של הכס הקדוש בתוך אזור הגטו היהודי הידוע של עיר הבירה. החרשפים מסוג מסוים, עגולים ובשרניים, עוברים ניקוי של 'לב' החרשף, מטוגנים בשמן גדול ומוסיפים רגע לפני הנגיסה כמה טיפות לימון.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?