בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז אמיליה רומאניה

קשה יהיה לסכם את המטבח של אמיליה רומאניה בכמה שורות. רבים אומרים כי זהו הלב הגסטרונומי של איטליה. כאן הרבה נעשה בעבודת יד. כאן מגדלים, מייצרים ומפיקים את מיטב השמות הידועים של המטבח האיטלקי כמו: גבינת Parmaiggiano Regiano )פארמיג'אנו רג'אנו), Aceto balsamico (חומץ הבלסמי) של מודנה, נקניקי ה Prosciutto (פרושוטו) של פארמה, ומעל כולם ה Pasta fresca (פסטה פרסקה = פסטה טרייה), פסטה העשוייה מקמח וביצים (Pasta all'uovo) וללא מים (בשונה מהפסטה המתחרה היבשה מדרום איטליה). המטבח של מחוז אמיליה רומניה, גדוש, מלא, עשיר וטעים במיוחד. המחוז יושב בחלקו הדרומי של עמק הפו ועל ציר מרכזי של חוות חקלאיות. מהערים בולוניה ופארמה ועד רימיני שעל הים האדריאטי- יודעים להעריך אוכל, לבשל אותו ולהגיש אותו ולכן על תושבי המחוז נאמר – שהם חיים בשביל לאכול. הם לא יוותרו גם על הקינוח Pan pepato (פאן פאפטו) או ה Zuppa Inglese (זופה אינגלזה).

טוֹרְטֶלִינִי Tortellini

המנה האופיינית למטבח האמיליאני. יש המכנים אותם הקורקבנים של ונוס, ויש העוטפים אותם עם אגדות שונות. בכל מיני עיירות מקיימים חגיגות אוכל עם הבצק הממולא הזה.

נְיוֹקוֹ פְּרִיטוֹ Gnocco Fritto

בצק מטוגן מקמח, חלב, שמן, מלח ועוד. אופייני לחבל אמיליה רומניה, גם אם בכל אזור, בתוך המחוז, שמו טיפה שונה. באזור בולוניה crescentina, באזור פארמה torta fritta, באזור אמיליה ומודנה gnocco fritto ואילו בפיאצ'נזה הוא נאמר עם דיאלקט מקומי chisulèn

לָאזׇנְיׇה אׇלַּה רוֹמׇנְיוֹלׇה Lasagna alla Romagnola

שוב מאכל כמעט לאומי איטלקי ומקורו במחוז זה. המאכל שמורכב משכבות פסטה, לרוב פרוסות בצק, שנאפה בתנור (ולכן בעבר נקראה pasta al forno) עם רוטב בשרי. מנה ראשונה קלאסית לאזור.

פְּיׇאׇדִינָה רוֹמׇנְיוֹלׇה Piadina Romagnola

הטורטיה של איטליה נקראת פיאדינה. מושלמת לארוחת ביניים, או תוך כדי טיול רגלי. אפשרויות המילוי רבות ומגוונות, וזוהי מנה מומלצת כשלא רעבים ממש, אלא רוצים משהו קל בלי להקשות על הקיבה. אל תוותרו על עלי הרוקט שמוסיפים טעם לכל מנה.

נְיוֹקִי רִיקוֹטָה אֶ סְפִּינׇשִׁי Gnocchi Ricotta e Spinaci

כופתאות האוכל, ניוקי איטלקי, עשויים גבינת ריקוטה טרייה ועלי תרד משובחים. זוהי מנה עם טעם אלוהי, צבעים עזים ומשאירה זכרונות מעולים.

רִיזוֹטוֹ אָלַּה פׇּרְמִיגָ'אנָה Risotto alla Parmigiana

האורז שגדל בעמק הפו, מבושל טוב טוב ומקבל את מלכת הגבינות – פארמיג'אנו כטעם עיקרי במנה. כל כך פשוט, כל כך טעים.

סְקׇלוֹפִּינָה אָל'אצֶ'טוֹ בְּלַסְמִיקוֹ Scaloppine al'Aceto Balsamico

אי אפשר לצפות למשהו אחר בחבל ארץ כל כך גסטרונומי הזה. נתח עגל עשוי בצורה מושלמת עם תוספת של ייצור מקומי כמו חומץ בלסמי. שילוב טעמים מדויק במנה העיקרית.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?