בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז אומבריה

המחוז היחיד ללא גישה לים, ועם זאת המטבח בו טעים מאוד. למרות שהוא נחשב ל'אחות הקטנה' של טוסקנה, מחוז אומבריה ידע לבנות מטבח משלו. בשר, לסוגיו השונים, הוא מצרך מבוקש המבושל בצורה מושלמת וערבה לחיך. כאן מקבלת מקום של כבוד פטריית Tartufo (טרטופו שחורה), אותה ניתן  למצוא במנות רבות, מהקרוסטיני המקומי ועד תיבול הבשר. במחוז אומבריה נהוג לאפות לחם ללא מלח וזאת בגלל מלחמה עם אחד האפיפיורים בעבר. עובדה זו מביאה לשילוב הלחמים במאכלים נוספים המגוונים בטעמם. אספרגוס הוא ירק נפוץ אשר מבושל לקרם, נאכל כמרק או משמש כבסיס לריזוטו. הנקניק המפורסם מגיע מנורצ'ה וגם כאן ניתן למצוא בשר ציד ואף יוני בר ועופות קטנים. לקינוח כדאי לנסות את עוגיות סטיניקטי Stinichetti ולטבול אותן ביין מתוק.

טָאלְיאַטֶלֶּה אָל טַארְטוּפוֹ Tagliatelle al Tartufo

פסטה ארוכה ושטוחה עם מרכיב מרכזי באדמת אומבריה – פטריות טרטופו הגדלים בתוך האדמה וכלבים/ חזירי בר נשלחים כדי למצוא אותם. זוהי מנה עם טעם אדמה חזק ומשמעותי.

סַלְסִיצׇ'ה דִי נֹרְצׇ'ה Salsiccia di Norcia

לנקניקיות מנורצ'ה שם עולמי. מכאן הם יוצאות למקומות רבים בעולם. הם עשויות מחלקים משובחים של חזיר ואפשר למצוא אותם במספר מנות אוכל. אם כצלחת אנטיפסטי אם כרוטב לפסטה, ואם כמנה עיקרית ביין לבן לדוגמא. 

פְרִיקוֹ אׇלׇּה-אֶאוּגֻבְּיׇאנׇה Fricco all'Eugubina

המנה הזו מקורה מהעיר גוביו (אלה-אאוגוביאנה) והיא כוללת נתח עוף (לעיתים זה נעשה אם טלה או חזיר בר) ומבושל לדרגת רכות מדויקת. ניתן להוסיף לכך רוזמרין או עגבניות שרי. כמעט תמיד יצורף לזה לחם מקומי בשם Crescia שפירושו 'לגדול'.

פַּסְטָה אׇלׇּה נֹרְצָ'ה Pasta alla Norcina

פסטה, לרוב מסוג Penne, המשלבת את מיטב התוצרת של אזור נורצ'ה – סלסיצ'ה (נקניק), טרטופו (פטריות), שמנת, שמן זית ויין לבן מהגבעות מסביב.

טוֹרְטָה אָל טֶסְטוֹ Torta al Testo

הלחם האופייני לאומבריה, נאפה בתחילה בצורתו העגולה, אך מוגש בחצאי עיגול או רבעים עם מילוי מגוון (ירקות טריים, נקניק, נקניקייה, מוצרלה). יש ללחם הזה שמות שונים ברחבי אומבריה כמו "torta del panaro" בטרני (Terni).

אִימְפָּסְטוֹיָאטָה Impastoiata

מנה מיוחדת ומומלצת לטעימה. פולנטה מצוינת ולצידה שעועית מבושלת ובשר (חזיר). אלה הם המרכיבים העיקריים היוצרים מנה עם טעמי המקום, מנה יחסית קלה אך עם אווירה אומברית אותנטית.

צִ'ירִיאוֹלֶה אָלׇּה טֶרְנָאנָה Ciriole alla Ternana

פסטה טריה (Fresca) האופיינית לטרני (Terni) שנעשית ממים וקמח, ללא ביצים, והרוטב האופייני לה הוא של עגבניות, שום, פפרונצ'ינו ופטרוזיליה. 

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?