בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז קמפניה

מחוז קמפניה הוא ללא ספק המחוז עם האוכל הידוע ביותר והפשוט ביותר במטבח האיטלקי. הרבה מבוסס כאן על העגבניה, שהובאה ע"י הספרדים, אך זכתה במחוז זה לראשונה לשימור בקופסאות שימורים. האוכל ברובו קל להכנה, מהיר וטעים בצורה מעוררת הערצה. הים הטירני מספק מטבח עשיר במאכלי ים לסוגיו השונים, סרדינים כאנטיפסטו, מרקי תמנונים ודגים על הגריל.  מנות ראשונות ידועות כמו Spaghetti al pomodoro (ספגטי אל פומודורו) שהיא אולי המנה הכי מפורסמת בעולם, Pizza Margherita (פיצה מרגריטה), שהיא בוודאי המאכל הנפוץ בעולם,  ועוד מנות רבות אחרות,  להם גוון נפוליטני מובהק. המרחב של מחוז קמפניה מאפשר לגדל בופאלו ולייצר מהחלב את גבינת ה Mozzarella (מוצרלה) הרכה והטרייה. בבתי הקפה, בו הספל מוגש רותח עוד לפני שנימזג אליו הקפה, כדאי לטעום את ה Sfogliatella (ספוליאטלה), מאפה מקומי, או את ה Babba 'בבה' עם רום.

פִּיצָה נָאפּוֹלֶטָנָה Pizza Napoletana

המאכל שהינו מאכל לאומי ואחד הסמלים של איטליה, נולד בנאפולי. נהוג להדגיש את ההבדל בין פיצה נפוליטנית לשאר הפיצות באיטליה (כמו הרומאית). היא עבה יותר, עשויה בצק אוורירי יותר, קלה לעיכול וניתן בקלות לאכול פיצה בגודל משפחתי. בצק, רוטב עגבניות (מזן סן מארצנו), מוצרלה ובזיליקום. ספציפית לפיצה נפוליטנה מוסיפים גם אנשובי וצלפים.

אִימְפׇּפָּטָה דִי קוֹצֶּה Impepata di Cozze

אנטיפסטו מהיר הכנה והכי מתאים לקו החוף הנאפוליטני, סורנטיני ואמלפיטאני. קערת מולים שאליהם מוסיפים בסה"כ פלפל גרוס מעל. יש המוסיפים גם מעט פטרוזיליה ולימון. מושלם בטראטוריה שעל החוף, עם בריזה מהים הטירני.

פַּסְטָה אָל רָאגוּ נָאפּוֹלֶטׇנוֹ Pasta al Ragu' Napoletano

לרוטב הראגו הנאפוליטני, רוטב בשרי, שם עולמי. הכנה יחסית פשוטה רק מצריך בישול ארוך. הוא מגיע עם פסטות של מחוז קמפניה: פאקרי paccheri , או זיטי ziti, או טאליאטלה tagliatelle. זוהי גם ארוחה קלאסית של יום ראשון אצל הנאפוליטנים.

נְיוֹקִי אַלָּה סוֹרֶנְטִינָה Gnocchi alla Sorrentina

ניוקי אלה סורנטינה היא עוד מנה לאומית ובינלאומית. כופתאות תפוחי אדמה (עם מעט קמח) אשר מקבלים את הרכיבים הכי בסיסיים במטבח האיטלקי – עגבניות ובזיליקום. אליהם מצטרפת המוצרלה המקומית וגבינה מגורדת מעל. מדויק ומושלם.

אוֹרָטָה אָל אַקְוָה פָּאזׇה Orata all' Acqua Pazza

מנה עיקרית אידיאלית לימי חג וסופי שבוע. דג דניס שלם מבושל במחבת ואיתו עגבניות שרי אשר מייצרות את הרוטב עבור הדג. בישול פשוט במחבת, טעם מדויק למחוז הדרומי.

התמונה מתוך אתר https://blog.giallozafferano.it

רַבְיוֹלִי קַמְפָנִי קוֹן רִיקוֹטָה דִי בֻּפָלָה Ravioli Campani con Ricotta di Bufala

רק כאשר טועמים מוצרלה מחלב בופאלה מבינים את ההבדל בינה למוצרלה רגילה. כאשר זה מגיע בתוך רביולי, שנעשו בעבודת יד, הטעם מרקיע שחקים. טעם עדין, אך נימוח בפה בצורה מושלמת.

בַּבָּהּ אַל רוּם Baba' al Rum

הקינוח הנאפוליטני המושלם. בצק מתוק, עם נגיעת רום, וכדאי להוסיף מעל מעט קצפת. אפשר למצוא אותו בדוכני הרחוב, במעדניות, וכמובן בתפריט הקינוחים בכל טראטוריה נפוליטנית ובכל רחבי המחוז.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?