בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז קלבריה

מחוז קלבריה הינו המחוז עם "האצבעות" של המגף האיטלקי. מטבח ים תיכוני מובהק. הבצל הסגול הינו כוכב המטבח הקלברזי ונמצא אותו בלא מעט תבשילים מקומיים. הוא מיוצא מכאן לכל מטבחי איטליה. חצילים, ארטישוקים, קישואים וגם כמו אחותה ממזרח, בזיליקטה, נמצא הרבה Peperoncino (פפרונצ'ינו), הפלפל החריף. הפסטות המקומיות מוכנות עם הרבה אהבה ותשוקה, כיאה למחוז שהיה שער כניסה למגף מדרום. מי שבא – ברוך הבא מתקבל מייד כאורח על שולחן המקומיים. הפסטות כמובן בעשייה ביתית. דגים מוגשים על צלחות כמנה עיקרית בכל מסעדה וטרטוריה. גם כאן שמן הזית הוא מרכיב חשוב ונוסף לכך גם האתרוגים (Cedri) הגדולים והעסיסים שמהווים מקור משיכה ליהודים שומרי מצוות רבים מעט לפני חג הסוכות. שווה לטעום את הגלידה המיוחדת של העיירה Pizzo המכונה ה Tartufo  (טרטופו) והמיוחדת בצבעה ובטעמה.

פילאי אלה נ'דויה Filei alla Nduja

מנה ראשונה של פסטה המבוססת על נקניק קלברזי בשם Nduja (נ'דויה). זהו נקניק רך, נימוח וחריף בגלל הרבה פפרונצ'ינו שטמון בו. הפסטה עצמה היא חצי ארוכה ומעט מסולסלת. 

התמונה מאתר https://www.foodmission.it/

פסטה נ'קאשאטה Pasta Ncasciata

המנה הזו נראית גם ברחבי קלבריה אך בעיקר באזורי החוף בגלל ההשפעה הסיציליאנית עליו. זו מנה ראשונה המורכבת מפסטה קצרה (מקרוני) עם רוטב עגבניות, קוביות חצילים, ביצה קשה ובשר. את כל זה מערבבים עם גבינת קשקבל ואופים בתנור.

התמונה מאתר https://www.giallozafferano.it/

פִיקִילָאטוֹ פָּאסְקְוּאׇלֶה Piccillato Pasquale

עוגה טיפוסית לקלבריה ובמיוחד לימי חג. היא פשוטה להכנה, מתוקה וטעימה. המסורת מחייבת, לגבי השימוש בביצים, להניח מספר אי זוגי על הבצק האפוי. 

התמונה מתוך אתר https://primochef.it/ 

אניילו אלה קאלברזה Agnello alla Calabrese

חתיכות טלה אשר עוברות השחמה ראשונה בטיגון בשמן, ולאחר מכן מקבלות ציפוי של ביצה רכה עם פלפל ומלח. במקומות מסוימים מוסיפים זיתים ועגבניות שרי. מנה עיקרית מצוינת ונימוחה בפה.

באקאלה אלה קוסנטינה Baccala' alla Cosentina

מנת דג בקלה עסיסית עליה מסודרים בצורה יפה פלפלים ותפוחי אדמה לצד עלים ירוקים ונאפה בתנור. זוהי מנה ממחוז קוסנזה ומושלמת לאזור דרום איטליה על חוף הים הטירני.

התמונה מאתר https://www.buonissimo.it/

בְּרַאֲצ'וֹלוֹנֶה סִלָאנוֹ Braciolone Silano

בשר עגל מגולגל ובתוכו פטריות וביצה וגבינת פקורינו. מבושלים בתוך מחבת עם רוטב עגבניות, בזיליקום, בצל ועוד. מנה עיקרית בשרית מהרי אספרמונטה הקאלברזים.

התמונה מאתר https://www.buonissimo.it/

קנלוני אלה קאלברזה Cannelloni alla Calabrese

הקנלוני הקאלברזי, מפתיעים כמו שאר המנות, כאשר בין הבשר והגבינה שממלאים את צינורות הפסטה (יכולה להיות קנויה או טריה, עשויה ביד) משלבים גם ביצה קשה. מנה מצוינת כמנה ראשונה.

התמונה מאתר https://www.buonissimo.it/

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?