בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז פוליה

מחוז פוליה הינו מרכז גידול חיטת הדורום באיטליה ובאירופה כולה. המטבח הפולייזי מספק מנות בכמות נדיבה ובאיכות משובחת. בעבר גידול הכבשים היה נפוץ, מה שהותיר מנות בשר עשירות בטעמן. חלקים נרחבים במחוז הפכו לחקלאיים והביאו לגידול ירקות טובים ומגוונים למטבח המקומי, כמו עלי לפת המוגשים במנת פסטה אופיינית Orecchiete con cima di rapa (אורקייטה קון צ'ימה די ראפה). פוליה שוכנת בין שני ימים – האדריאטי והיוני, דבר שמעשיר את הצלחת המקומית במנות דגים מסוגים שונים. ידועים הם ה – Triglie – דגי הברבוניות הזעירים שנקלים על הגריל. פוליה היא גם מרכז לייצור שמן זית, שמומלץ לטעום אותו בסוף עונת המסיק בחודש אוקטובר. הקינוחים, ואפילו הקפה, מקבלים טעם מיוחד כאשר משלבים בהם את השקדים הרבים הגדלים במחוז.

אוֹרֶקְיֶטֶה קוֹן צִ'ימָה דִּי רַאפָּה Orecchiette con Cime di Rapa

גם סוג הפסטה – מעין אוזניים – וגם הירק – לפת – אופיינים למחוז פוליה. זוהי מנה ראשונה רעננה ובריאה ומותאמת לאווירת הדרום.

טְיֶּלָה דִּי רִיסוֹ, פׇאטׇאטֶה א קוֹצֶהּ Tiella di Riso Patate e Cozze

מנה שונה למטבח הדרומי אך רבת טעמים. אורז במחבת עם תפוחי אדמה ומולים. המנה כנראה היא חותמת של הספרדים ששלטו באזור תקופה מסוימת והותירו את השילוב אנין הטעם הזה.

בּוֹמְבֶּטֶה פוּלְיֵיזִי Bombette Pugliesi

גלילי בשר עגל ממולאים בדברים שונים (לעיתים בשר, לעיתים ירקות ולא פעם משולבים בגבינת קשקבל (Caciocavallo). אלה לרוב נעשים על הגריל, אך יש מקומות שבוחרים לצלות אותם בתנור. מנה עיקרית אשר בצורתה מזכירה מעין 'פצצות קטנות'.

צִ'צֵרִי א טְרִיָּה Ciceri e Tria

מנה שמגיעה מאוזר סלנטו בפוליה. זוהי פסטה טריה מקמח, מים ושמן זית. נחתכת לרצועות ארוכות (כמו טאלייטלה) ולבסוף מטוגנת. היא מוגשת עם רוטב פחות נפוץ – חומוס. זוהי מנה עתיקה מאוד ויש לה תיעוד עוד בתקופה הרומאית.

בְּרָשׁוֹלֶה Brasciole

גלילי בשר אשר משלבים גבינת פקורינו (גבינת כבשים) המבושלת במחבת עם רוטב עגבניות ויש אף המוסיפים לבישול האיטי גם בירה, מה שנותן לה טעם מיוחד. הם מוגשים לרוב נעוצים בשיפוד קטן.

התמונה מתוך אתר  www.giornaledellabirra.it

פוֹקָאצׇ'ה בׇּאַרֶזֶה Focaccia Bares

את הפוקאצ'ה של בארי מוכרחים לטעום. הרכיבים המסורתיים שלה הם שילוב קמח סמולינה מחיטת דורום וקמח חיטה רגילה, שמרים, מים ושמן זית – אלה מצרפים גם תפוחי אדמה מבושלים ומרוסקים. התוצאה הסופית נראית כמו פיצה עבה והקרוקנטיות בפה זכורה לזמן רב.

פָאב אֶ פוֹגֶ'ה Fav e Fogghie

מנה צמחונית מצוינת שמביאה את טעמי אדמת המחוז הדרומי, העקב של המגף. פירה פול עם ירקות ירוקים כמו עולש ומנגולד. אלה מזכירים את פעולות ניקוי הפול מחוץ לבתי התושבים לפני שנים רבות. מנה מסורתית מצוינת.

התמונה מתוך אתר https://www.cookist.it

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?