בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז טוסקנה

כאן הנוף מסביר הכל. גבעות טוסקנה הירוקות, הטבע העדין, ההשראה הגדולה לאומנים, הטביעו את חותמם גם במטבח. פשוט, בריא ועם זאת אומנותי. כאן אומרים שלמרות שאצילי פירנצה התענגו משולחנות מפוארים, המסורת שנותרה היא דווקא של מאכלים משאריות המזון. (Ribollita (ריבוליטה) הוא מרק אופייני ופשוט, המורכב מירקות ולחם שנותרו בסוף השבוע, אשר מחומם ערב אחרי ערב שוב ושוב וככל שהימים עוברים, כך טעמו טוב יותר. גם כאן, האזורים השונים של המחוז, יוצרים מטבח מגוון ועשיר, מאזור Maremma (מארמה) בדרום, דרך פירנצה עם הסטייק הידוע Bistecca alla Fiorentina (ביסטקה אלה פיורנטינה) ועד המטבח של לוקה האלגנטית. Crostini (קרוסטיני) הם אנטיפסטי ידועים כמו גם הפרושטו המוגש עם חתיכת מלון, Papardelle (פפרדלה) ברוטב ארנבת נהוגה כמנה ראשונה, ואילו השעועית היא הירק האופייני למחוז. באזור קיאנטי הידוע, מגדלים גפנים ליין על הגבעות העגלגלות של מרכז המחוז, והשיפוע הספציפי של העיירה מונטאלצ'ינו מביא את היין המובחר Brunello di Montalcino  (ברונלו דה מונטאלצ'ינו). בטוסקנה נוהגים לטבול עוגיות Canticci (קאנטוצ'י) בתוך היין הקדוש  – Vin Santo.

 

פָּאנְזׇנֶלׇּה Panzanella

הסלט הקלאסי של טוסקנה, לחם מעט יבש עם מיטב ירקות מהגינה. מומלץ כמנת פתיחה בעונת הקיץ. סלט מרענן ועשיר.

בִּיסְטֶקָה אׇלׇּה פִּיּוֹרְטִינָה Bistecca alla Fiorentina

הבשר של פירנצה! מנת סטייק עסיסית אשר עברה תהליך המלחה ויישון ומבושלת במקרה הטוב והמסורתי עד מידת 'ריר' Rare כאשר מרכז הסטייק נשאר אדום אדום.

קָאצ'וּקְּו Caciucco

מרק דגים ליבורנזי. ככה המסורת מספרת. יש מספר סיפורים ואגדות על מקור המנה, אם מהתקופה הפיניקית ואם בגלל משפחה ענייה, אך בסופו של דבר מיטב מאכלי הים נכנסים לתוך סיר מרק בתוספת לחם.

מֶרְלוּצוֹ אׇלׇּה לִיַבוֹרְנֶזֶה Merluzzo alla Livornese

זהו דג בקלה, מצופה בקמח, ונעשה במחבת על פי מסורת עיר הנמל הטוסקנית. בישול פשוט, אך מעדן לכל  אוהבי הדגים.

אפׇּרְדֶלֶּה אָל סוּגוֹ דִי צִ'ינְגְיׇאלֶה Pappardelle al sugo di Cinghiale פַּ

מנה מדרום טוסקנה, אזור 'מארמה' הנחשב למערב הפרוע של טוסקנה. פסטה ארוכה ורחבה ברוטב חזיר הבר, עם טעם פראי וחזק.

רִיבּוֹלִיטָה Ribollita

מרק משובח, שהולך ומשתבח ככל שהימים עוברים וככל שמחממים אותו מחדש. מיטב הירקות ובניהן שעועית, תפוחי אדמה, כרוב, גזר, בצל , סלרי ועוד ועוד. 

נִיּוּדִי Gnudi

מה שבמקומות אחרים מהווה מילוי לרביולי כאן הופך להיות מעין קציצה בפני עצמה. ריקוטה ותרד יחד, מעט קמח, ביצה פארמיג'אנו, מלח ואגוז מוסקט. כל אלה הם מנה ראשונה מאזור מארמה (Maremma) או מוג'לו (Mugello).

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?