בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

פרמו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

הפרובינציה של פרמו Fermo כמו כל הפרובינציות של המחוז, משתרעת מהים האדריאטי ועד גבול הגבעות עם אומבריה. בירתה היא העיר פרמו היושבת באלגנטיות על גבעה הצופה לעבר הים. מומלץ לבקר במרכז ההיסטורי ולשלב עם טיולים בפארקים הסמוכים כמו   Parco Nazionale dei Monti Sibillini 

פיאצה דל פופולו Piazza del Popolo

כיכר נאה ומצוינת ממנה ניתן לצאת לסיור בעיר. אלגנטית ומעוטרת בקשתות משני צדדיה, בהם נמצאים בניינים מרשימים כמו פאלאצו פראיורי (Palazzo Priori) שלו גרם מדרגות חיצוני ו'פאלאצו דלי סטודי' (Palazzo degli Studi), שנבנה ב 1688 הצמוד אליו, בתוכו שוכנת אחת הספריות המעניינות באיטליה. מתחת לקשתות חנויות ובתי קפה המאפשרים הפסקת קפה באווירה רגועה ונעימה. זוהי כיכר ארוכה אשר בסופה דרך המובילה לקתדרלה ולכיכר ג'ירפאלקו (Piazzale del Girfalco) בחלקה העליון של הגבעה.

פאלאצו פריורי Palazzo dei Priori

בניין בעל חזית מרשימה המשמר את אווירת ימי הביניים באופן מושלם. הוא נבנה בשנת 1296 כחיבור בין בניין אצולה מהמאה ה-13 וכנסייה צמודה. כיום הוא מארח גלריה מקסימה וגולת הכותרת הוא חדר מפת העולם Sala del Mappamondo המעוטר בציורים ועשוי עץ (מה שהוביל במהלך השנים למספר שריפות). בחדר אוסף ספרים, כתבי יד, כרכים, וקודקסים חשובים מאין כמותם. במרכז גלובוס ענק אשר העניק לחדר את שמו.

כנסיית סן פיליפו נרי Chiesa di San Filippo Neri

אבן היסוד של הכנסייה הונחה בשנת 1594 על שרידיה של כנסייה מהמאה הארבע עשרה, כמקום מושבה החדש של הקהילה האורטורית. ניבנתה על גבי יסודות שהונחו על צוקים. הבנייה התקדמה באיטיות ובקושי, גם בשל הבעיות הרבות ביסודות וחזיתה מעולם לא הושלמה, למעט הכניסה הבנויה בסגנון דורי מאבן איסטריה והמשקיפה על קורסו קאבור. המשפחות המשפיעות של פרמו תרמו והעשירו את הכנסייה. עיריית פרמו עצמה תרמה  והציבה פסלי נשרים עם כתרים עליהם סמל העיר וצלבים על פתחי הקפלות הצולבות ומעל המזבח הראשי. בשנת 1861 ולאחר שירדה קרנה של הקהילה הדתית, הוקצה המתחם כולו לעיריית פרמו שישמש כבית ספר יסודי וגן ילדים, ובהמשך הפך למשרדי הממשלה והפיננסים. בתחילת שנות ה -20 בוצע שיקום למיבנה ולעיטורים, בתרומתם של המאמינים והוא נפתח מחדש לציבור. הכנסייה עדיין שומרת על הכלים הדקורטיביים ועל הציורים שלהם ערך רב.

פיאצלה ג'ירפאלקו Piazzale del Girfalco

הכיכר הגבוהה ביותר בפרמו בנויה על גבעה המשקיפה על כל האזור. שמה ג'יראפלקו Girfalco ניגזר מאגדת 'מעוף הנץ'. במקום גינה ציבורית נאה, מוזיאון אומנות מקומי, וילה עתיקה שהפכה למנזר וקתדרלה הבנויה מאבן איסטרית ולה סגנון בנייה ניאו קלאסי עם יצירות ומוצגים עתיקים, כמו גם סרקופגים ומצבותיהם של אנשים ידועים. 

הבאר הרומית Cisterne Romane

ביקור מרתק במתחם התת קרקעי הגדול באיטליה – גודלו 2000 מטרים רבועים. בעזרת הדרכה מקומית נחשפות דרכי הבנייה, שלא הותירו שטח אחד לא מנוצל, וכן השימושים השונים של הבארות לאורך השנים כמו אזור חנויות, חללי אחסון ומקום מקלט מהפצצות מטוסים. ע"פ הערכות נבנתה הבאר והמתחם כולו במאה הראשונה לפני הספירה בתכנונו של האדריכל ויטרוביוס ואחרי מלחמת העולם השנייה ננטש המקום, התמלא בוץ ולכלכוך ורק בעשורים האחרונים התגלה ונוקה. הכניסה למתחם נמצאת מאחורי פיאצה דל פופולו ומחייבת הדרכה מקומית.

תיאטרון דל'אקווילה Teatro dell’Aquila

תיאטרון מהודר ויפה. המבנה המקורי כלל תפאורה שעיטרה את החלל הפנימי ותאי צפייה. לאורך השנים ובעקבות שריפות חוזרות ונשנות עבר המבנה שיקום וכיום הינו יפה ומרשים. נבנה בין השנים 1829-1830 פרי עבודתו של האדריכל ג'וזפה גינלי  Giuseppe Ghinelli וכולל 124 תאי צפייה בנויים בקשת, תקרה עם נברשת המאירה את האולם, ומעליה ציור בצבעים חמים, ובמה הנראית כמו לוע גדול של פה המוציא ממנו יצירות אומנות.  

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?