בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מאכלים אופייניים למחוז ונטו

לאורך השנים הושפע מחוז ונטו מעיר הבירה שלו ונציה. מה שהגיע לנמל עיר התעלות, היה נע לכיוון מרכז היבשת. תירס היה בין המאכלים שתושבי ונטו היו הראשונים לאכול בארץ המגף, ולכן ה  Polenta (פולנטה) נפוצה בו עד היום. מחוז ונטו משלב בין הרי הדולומיטים, עמק הפו העשיר והלגונה של ונציה ועל כן מגוון המאכלים בו הוא רב. תמצאו בו מאכלי עוף, דגים ואיברים פנימיים כמו Fegato alla  veneziana (כבד עגל עם בצלים), או Brodeto (מרק הדגים המקומי). פנים המחוז הוא קרקע נוחה לגידולי ירקות כשהמפורסם ביניהם הוא ה Radicchio (העולש המקומי). בתחום ייצור הגבינות, מתגאה ונטו בגבינה המקומית ה Asiago (אסיאגו). Gnocchi (ניוקי) הוא מאכל ורונזי ידוע, Pandoro היא עוגה טיפוסית' ומשקה הדיז'סטיף Grappa  (גראפה), מגיע מהעיירה באסנו דל גראפה.

רִזִי אֶ בִּזִּי Risi e Bisi

טרם הוחלט האם זה מרק או מנת אורז, אך זוהי מנה ידועה במיוחד באביב כאשר האפונה, מרכיב מרכזי, במנה בשיא איכותה. מנה ראשונה מצוינת, קלה שהיסטורית טוענים מקורה מוונציה. ביום חגה 25 באפריל היה מקבל הד'וגה, שליט העיר מנת ריזי-ביזי מכובדת.

סַרְדֶּה אִין סׇאוֹר Sarde in Saor

קלאסיקה וונציאנית. סרדינים מטוגנים במחבת ולצידן בצל מבושל עם חומץ ונגיעה של צנוברים ולעיתים גם צימוקים. 

בָּקַלָּה אָלׇּה וִיצֶ'נְטִינָה Baccala' alla Vicentina

מנה בעלת שם עולמי, ומשמה ניתן להבין את מקורה – העיר ויצ'נזה. היא מסורתית אך פשוטה יחסית. דג עשוי בתנור, בבישול ארוך בתוספת חלב.

נְיוֹקִי אָלׇּה וֶרוֹנֶזֶה Gnocchi alla Veronese

מסורת הניוקי היא רבת שנים בעיר ורונה. המאכל גם מוביל את תהלוכות הקרנבל של העיר, כזכר למרד הגדול במאה ה-16 וכתגובה חלוקת רכיבים פשוטים לעם מהם הכינו את הניוקי. הניוקי הוא מאכל בכל איטליה אבל מקבלים בורונה ורסיה מעט אחרת. נוסף לזה בשר והוא נאפה יחד עם הניוקי  בתנור.

טִירָמִיסוּ Tiramisu

מהמפורסמים ממאכלי הקינוח האיטלקיים. אמנם קיים ויכוח קל על המקור (ונטו או סיינה) אך המאכל עם המשמעות המילולית המקסימה "הרם אותי למעלה" הוא ממעדני גן העדן לסיים איתם ארוחה.

קָסוּנְזְי אָמְפֶּזׇאנִי Casunzei Ampezzani

אלה הרביולי של ונטו ואפשר לזהותם קודם כל בשם המיוחד. מקורם מהרי הדולומיטים של המחוז. הם ממולאים בסלק ומוגשים ברוטב חמאה וגבינת פאמיג'אנו.

רִיזוֹטוֹ אׇל רָדִיקְיוֹ Risotto al Radicchio

רדיקיו של טרוויזו הוא ירק בעל שם עולמי, השילוב שלו עם הריזוטו של הצפון מפתיע בטעמו ומומלץ  מאוד כמאכל מקומי אותנטי של המחוז.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?