בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

קומו - יום טיול בבירת אגם קומו

קרבתה של העיר קומו לאגם קומו היפייפה ואל האלפים מצד אחד,  ולמילאנו מצד שני, הפכו אותה ליעד תיירותי אטרקטיבי לכל מי שמגיע לצפון איטליה. בעיר הלא מאוד גדולה תמצאו יצירות אמנות רבות, כנסיות, גנים, מוזיאונים, תיאטרון, פארק וארמונות. כי את השילוב המושלם הזה, גילו כבר לפניכם…

העיר קומו: 3 דברים שאסור לכם להחמיץ בביקור בעיר קומו באיטליה - פורטל התיירות המוביל לאיטליה Dream your Italy

אם אתם רוצים יום (או יותר) שישלב טבע ונוף עם אדריכלות ותרבות, קומו תיתן את התשובה.

איך מגיעים:

ברכבת: ממרכז מילאנו, תחנת הרכבת Milano Cadorna, Piazzale Luigi Cadorna,   ממנה יוצאות רכבות כמעט כל חצי שעה אל תחנת Stazione di Como Lago  – נסיעה האורכת כשעה ברכבות הישירות. זוהי רשת הרכבות של https://www.trenord.it/en/ ותוכלו להזמין כרטיסים לפי לוח הזמנים באתר.

ברכב פרטי: סביב מרכז קומו שהוא מרובע הנושק לאגם, מספר חניונים גדולים בהם ניתן לחנות ולבלות את היום בהליכה רגלית נוחה וקלה. כמו: Viale Lecco, 9, Como –  –  Parcheggio

מה עושים כשמגיעים לקומו?

בהנחה שמזג האוויר בהיר והשמיים כחולים, עולים לתצפית בפוניקולר (רכבת פסית), כדי לצפות על האגם וההרים המקיפים אותו. הנוף – סוף! שילוט הכוונה חום לברונטה פוניקולרה ל- Brunate funicolare  והכתובת היא: Piazza  Alcide de Gasperi, 4 

קומו – פוניקולר

ולאחר מכן לטייל לאורך הטיילת הצמודה לאגם Lungo Lario Trento  המובילה לפארק ציבורי מקסים. בפינה בו השביל בפארק מתעקל שמאלה, תראו מבנה ניאו קלאסי מרשים שכתוב עליו A VOLTA. זהו Tempio Voltiano  מוזיאון לזכרו של הפיזיקאי אלסנדרו וולטה, ממציא הסוללה החשמלית, יליד העיר. תוכלו להמשיך על הטיילת לאורך האגם, Passeggiata Lino Gelpi  לשבת על הספסלים, לחלוף על פני מועדון השייט המקומי ולהגיע לאזור הוילות והגנים. בסופה של הטיילת תגיעו לגני וילה אולמו Parco di Villa Olmo  וילה גדולה שנבנתה בשנת 1797 כדי לשמש מקום מפלט בקיץ עבור אצולת אירופה. הוילה נרכשה בשנת 1924 על ידי עיריית קומו וכיום היא פתוחה לקהל רק במהלך תערוכות, בעוד שהגנים על שפת האגם נגישים באופן חופשי במהלך היום.  

המרחק ממרכז העיר בהליכה רגועה לאורך הטיילת עד וילה אולמו, הוא כ-25 דקות.

הרחבה המרכזית והגדולה בכניסה לעיר העתיקה מכיוון האגם נקראת פיאצה קאבור Piazza Cavour  וכאשר עומדים במרכזה עם הגב לאגם עולים משני צידי המלון הגדול Hotel Barchetta Excelsior  רחובות מקבילים הנכנסים ללב העיר העתיקה. קחו את השמאלי – Via Caio Plinio Secondo אשר יוביל אתכם לרחבת הקתדרלה Piazza del Duomo.  הקתדרלה המרשימה של העיר, שאת המראה שלה עם כיפות בצבע טורקיז לא תוכלו לפספס, נחשבת לאחד המבנים היפים ביותר בצפון איטליה. תחילת בנייתה בסוף מאה ה-14 והסיום רק באמצע המאה ה-18 עם חידוש הכיפה בסגנון הבארוק. הכנסייה בנויה משיש לבן עם חלון רוזטה, צריחים גותיים ופסלים המעטרים אותה. המעוניינים יכולים להכנס ולהתרשם גם מיצירות האומנות שבתוכה. היא ניסגרת בצהריים במהלך השבוע אך פתוחה רצוף בשבת וראשון.  

קומו
קומו – הקתדראלה

הרחוב הממשיך פנימה אל העיר הוא Via Vittorio Emanuele II ולמעשה תכנסו לרשת של רחובות וסמטאות, משופעות בחנויות בוטיק, בתי קפה, מעדניות, מסעדות ושפע של כל טוב איטלקי נפלא.

כנסייה עתיקה נוספת נמצאת ממש במרכז הרובע העתיק  Basilica di San Fedele וברחבה שבחזיתה Piazza S. Fedele – מאפייה ובית קפה ותיק Pasticceria Aida  כדי לנוח רגע מכל השפע הזה עם כוס קפה ומאפה טרי. 

החלק העתיק של העיר תחום בחומות עתיקות שניתן עדיין לראות את חלקן ואת השערים שבעבר נכנסו דרכם אל העיר. תוכלו לזהות אותם בזכות מיגדלי האבן שהיו מגדלי השמירה של החומות העתיקות.

מעבר לחומות לאורך הכביש הראשי, מ-Viale Battisti ועד Viale Varese,  מתקיים השוק השבועי של קומו בימי שלישי וחמישי בבוקר (8:00 עד 13:00) ובשבתות כל היום (עד 18:00). זהו שוק של דוכני ביגוד, מצעים לבית, חפצים שונים, מזון ומשקאות.

ואם כבר הזכרנו שוק, בקומו מתקיים שוק חג מולד גדול וססגוני, מסוף נובמבר ועד תחילת ינואר, ברחבת הכניסה לעיר העתיקה, בפיאצה קאבור ובכל הסמטאות הסמוכות. אל תשכחו!!!

מעבר לטיול נעים בעיר ובפארק שלאורך האגם, ניתן גם לצאת לשייט מקומו אל נקודות נוספות באגם. כמובן שלשם כך דרוש מזג אוויר שמשי ובהיר. את המעגן ממנו יוצאות הספינות תמצאו ממש מול פיאצה קאבור – Lungo Lario Trento   

לאן לשוט?  בשורה התחתונה לא ממש משנה כי הכל יפה! לאן שלא תשוטו, תהנו מנוף העיירות המטופחות אשר הביאו לאגם לאורך השנים את אצולת אירופה וידוענים בינלאומיים, אשר בנו לאורך החופים וילה או בית נופש.

 https://www.navigazionelaghi.it/risultati?lake=Como  כאן תוכלו לבחור ולדעת את לוחות הזמנים אל היעדים השונים סביב האגם, ויש גם אינפורמציה על כל מקום.

המלצה חמה היא לשוט לבלאג'ו Bellagio  היושבת ממש באמצע האגם בחיבור בין שתי זרועות האגם, ושמעבר להיותה יפיפייה, יש ממנה תצפית מדהימה צפונה לעבר הרי האלפים.

מסעדות מומלצות בעיר קומו ששווה להזמין בהן מקום מראש:

Piazza Roma 

Piazza Roma 43

39031303074+

https://www.piazzaromacomo.com/

 

Ristorante Pizzeria La Cava dei Sapori

Via Guido da Como, 2, 22100 Como

+39 031 520812

https://lacavadeisapori.it/en/

 

Crotto del Sergente

Via Crotto del Sergente, 13

+39 031 283911

 

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?