בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מחפשים בתי מלון בנאפולי?
Villa Ketty מלון בוטיק רומנטי
ב-coupon רשמו *Allora* ובמעמד החיוב תקבלו 5% הנחה

נאפולי - המסלול המושלם ליום אחד של טיול בעיר עליה נאמר "לראות ולמות"

רוב המטיילים המקדישים לנאפולי יום טיול אחד בלבד הם כאלו המגיעים אליה מבחוץ. על דרכי ההגעה לעיר פרטנו כאן.

תחנת הרכבת המרכזית של העיר Stazione di Napoli centrale היא ברוב המקרים נקודת ההגעה הנוחה ביותר למגיעים אליה ברכבת או ברכב. לכן מסלול הטיול מתחיל ומסתיים בפיאצה גריבלדי Piazza Garibaldi

התחלת מסלול: פיאצה גריבלדי Piazza Garibaldi

סיום מסלול: פיאצה גריבלדי Piazza Garibaldi

אתרים מומלצים בסיור:

Piazza del Plebescito

  Galeria Umberto

Castel Nuovo

Piazza Municipio

Piazza Gesu Nuovo

Spaccanapoli

ברוכים הבאים לנאפולי. את המסלול שלכם בעיר עליה נאמר "לראות ולמות" חילקנו לשני אזורים עיקריים:

מרכז העיר והעיר העתיקה. בכל אחד ואחד מהם תוכלו להינות ממספר אתרים חשובים ומרכזיים בהיסטוריה המפוארת של העיר. לא שכחנו לשלב לכם במסלול המלצות לכל מה שאתם אוהבים באיטליה: קפה, גלידה, קונדיטוריות ומסעדות – הכי טובות ומומלצות שיש.

כדי להגיע מכיכר גריבלדי לתחנת הראשונה במסלול, כיכר פלבשיטו Piazza del Plebescito, תוכלו לבחור בשתי חלופות:

מונית – הכי קל ומהיר. מחכות לכם מחוץ לתחנת הרכבת. עלות של כ 10-15 יורו – תלוי במצב התנועה.

רכבת תחתית – קחו אותה מהקומה התחתונה בתחנת הרכבת ורדו בתחנת Toledo. במקרה ובחרתם באופציה זו, גילשו ברחוב ויה טולדו עד לכיכר פלבשיטו. (700 מטר ).

כיכר משאל העם כאילו מחבקת את הבאים אליה עם זרועות העמודים של כנסיית San Francesco da Paola. מזכירה מאד את כיכר סן פטרוס שברומא והיא הכיכר המרכזית של נאפולי, במיוחד כמוקד עירוני לחגיגות והפגנות.

ארמון המלכים Palazzo Reale המפואר הסוגר על הכיכר ממזרח מרשים בעוצמתו ובצבעי האפרסק שלו. מקום מושבם של מלכי נאפולי וצרפת. לאחר מלחמת העולם השנייה עבר שיפות מקיף והיום משמש כמוזאון המציג את חדרי הארמון על חפצי האומנות והריהוט הרבים בו.

לדעתנו הגיע הזמן לכוס קפה ראשון בנאפולי. בצמוד לכיכר, מעבר לכביש עומד לו משנת 1860 בית הקפה הכי מפורסם בנאפולי Caffe Gambrinus. זו בהחלט ההמלצה הראשונה שלנו להיום. כנסו והתרשמו מהמבנה, ההוד וההדר. הזמינו לכם קפה בעמידה או ישיבה ותנו לעצמכם להנות מהאווירה.

מבית הקפה היוקרתי צאו שמאלה לויה טולדו  – רחובה ההומה החשוב ביותר של נאפולי. שם הרחוב ושכונת הספרדים Spagnoli, משמאל לו עם עדות לשלטון הספרדי בנאפולי במאה  ה 17.

רגע, המלצה קולינארית נוספת: אנחנו לא באמת יודעים מתי אכלתם ארוחת בוקר אבל אם בא לכם לטעום משהו נאפולטאני מיוחד שיש רק בעיר הזאת, אז מיד בתחילת ויה טולדו, עדיין בצד שמאל, תמצאו את הפיצה המטוגנת הכי מפורסמת בעיר –  Antica Pizza Fritta da Zia Esterina Sorbillo. זהו, עכשיו באמת אפשר להמשיך בטיול שלנו.

המשיכו בויה טולדו 200 מטרים קדימה ועברו לצד השני של הרחוב. מצאו את הכניסה לגלריית אומברטו הראשון Galleria Umbero 1 וכנסו אליה. עמדו מתחת לכיפה המרשימה והסתכלו מעלה. מדהים. הגודל. העוצמה. הסתכלו על רצפת השיש הצבעונית עם כל 12 המזלות. מזהים את שלכם?

המבנה המרשים הזה הוקם בסוף המאה ה19-  והייתה זו אבן הפינה לבנייה המחודשת של נאפולי שנמשכה כמה עשרות שנים, תהליך שנקרא ריזאנמנטו (risanamento "הופכת בריאה שוב") שנמשך עד מלחמת העולם הראשונה. המבנה נקרא על שמו של מלך איטליה באותה תקופה, אומברטו ה 1.

צאו ביציאה הדרומית הישר לכיכר Piazza Trieste & Trento . מולכם ניצב בית האופרה העתיק באירופה, תאטרון סן קארלו Teatro di San Carlo שפועל באותו מבנה החל משנת 1737. אפשר לסייר בתוכו במסגרת סיור מאורגן.

המשיכו ברחוב Via San Carlo ועיניכם לא תפספס את אחד מסמלי העיר נאפולי – קסטל נואובו Castel Nuovo. המבצר האימתני וחמור הסבר שלפניכם הוקם במאה ה-13 שימש כטירת המגורים של שליטי נאפולי השונים והמשיך עם השנים כמעוז צבאי חשוב ומבוצר. היום משמש המקום מוזאון חי ונושם של פסלים, ציורים ושרידים מאותן תקופות של שלטון מלכים בעיר.

יעדנו הבא מרוחק קילומטר אחד בדיוק. אפשר לקחת מונית שמחכה לכם ממש ביציאה מהמבצר או פשוט לצעוד לשם רגלית בטיול של כ 15-20 דקות. (מהמבצר המשיכו לכיכר העירייה Piazza Municipio והמשיכו בשדרה הגדולה היוצאת ממנה Via Medina. תוכלו לזהות את הרחוב לפי המלון הגבוה ביותר בנאפולי (100 מ')  – Hotel NH Napoli Panorama.

אם הבטן כבר מסמנת לכם שאתם חייבים לאכול משהו טעים, אני ממליץ לכם על אוסטריה נאפוליטנית מעולה ולא יקרה בכלל. ביציאה מהמבצר החדש, קחו ימינה, חצו את שטח העבודות ותמצאו את Osteria Da Antonio. לא תצטערו.

המשיכו רגלית בויה מדינה Via Medina הממשיך במעלה Via Monteoliveto. פנו ימינה ב Via Calata Trinita Maggiore עד לכיכר Piazza del Gesu Nuovo. למסלול הרגלי המלא לחצו כאן.

ברוכים הבאים לאזור העתיק ביותר בנאפולי, שכונת ספאקהנאפולי Spaccanapoli שפרושה "חוצה נאפולי". זה האזור ההיסטורי של נאפולי הרומית, הנחצה כמו בכל עיר רומית טיפוסית, ברחובות בצורת שתי וערב.

את הסיור בספאקהנאפולי התחילו ברחוב San Benedetto Croce ואל תוותרו על קפה של אחר צהריים. מייד משמאלכם, בר נפוליטאני מעולה Centrale del Caffe` שאיכות הקפה שלו לא תסולא בפז.

המשיכו לשוטט ברחוב המיוחד הזה והציצו בדוכנים השונים המוכרים כמה וכמה ממאפייני העיר נאפולי: 1. הקמע  האדום  – ה Cornicello (קרן). 2. דמותו המלנכולית של פולצ'ינלה הערמומי ו 3. מלאכות העץ המדהימות Presepi, המתארות את סצינת הלידה באבוס של ישו.

המשיכו ברחוב עד לכיכר סן דומניקו מג'ורה Piazza San Domenico Maggiore. חפשו בעיניים את מוכרי טפסי הטומבולה Tombola המפורסמים של הכיכר. אל תוותרו על טעימת ספוליאטלה Sfogliatella, העוגה הנאפוליטאנית הכי מפורסמת, באחת הקונדיטוריות הכי טובות בעיר Scaturchio.

כנסייה ממש קרובה ששווה הצצה היא  San Severeo Cappella הנמצאת ממש מאחורי הכיכר (מכנסיית סן דומניקו מג'ורה קחו שמאלה ומיד ימינה לסמטת (Via Francesco de Santis. תוכלו להתרשם מהקפלה הקטנה והמרשימה בה מוצגים 28 פסלי שיש מרהיבים של אומנים איטלקים. אל תפספסו את פסלו של ישו Christo Velato (המשיח המצועף). מדהים.

חזרו לכיכר והמשיכו ישר ברחוב המשנה את שמו ל Via san Biagio dei Librai עד לפינת רחוב Via san Gregorio Armeno. לפני שתפנו בו שמאלה, המשיכו כמה מטרים בודדים קדימה. בצד שמאל, תמצאו את אחת מפניני השכונה – בית החולים לבובות Ospedale delle Bambole של נאפולי . הוא שוכן בתוך פאטיו נאפוליטני טיפוסי מדהים, והמקום עצמו, פשוטו כמשמעו, בית חולים לתיקון בובות ומוזאון. חוויה מיוחדת במינה.

חזרו מבית החולים לבובות לצומת ועלו ברחוב Via san Gregorio Armeno  המשופע בדוכנים וחנויות מזכרות. בסוף הרחוב תגיעו לרחוב הניצב לרחוב בו עליתם – Via dei Tribunali  רחוב חשוב נוסף בשכונה ספאקאנאפולי. בצומת בו אתם נמצאים תוכו לבחור באיזה מהאתרים החשובים הקרובים הבאים לבקר:

Le Neapolis Sotterrata – מתחת לכנסיית San Lorenzo Maggiore מסתתר עולם ומלואו של נאפולי מעברה הרומי והיווני, היושבות בשכבות זו על זו. רחוב עם חנויות ובתים המזכירים את פומפיי.

Napoli Sotterranea – אחד מאתרי החובה בעיר: נאפולי התת קרקעית. מערכת מחילות, אולמות ובריכות מים שהיוו את מאגרי המים של העיר בתקופה הרומית. המקום גם שימש כמקום מיסתור במלחמת העולם ה-2. הסיור הינו חוויה מדהימה הכוללת הליכה עם פנסים, ובחלק מהמחילות הצרות,  גם הליכה על הצד. אתר מושלם לילדים. חשוב: יש 132 מדרגות שיש לרדת ולאחר מכם גם לעלות. שווה.

Duomo Napoli – הקתדראלה של העיר, בה שמור דמו הקרוש של הקדוש הנאפוליטני החשוב מכולם סן ג'נארו  San Genaro. ושלוש פעמים בשנה, בשבת ראשונה בחודש מאי, ב 19.09 וב 16 בדצמבר, נערך בכנסייה טקס ההופך את דמו הקרוש לנוזל.  באם יצלח הדבר, העיר ותושביה יהיו מוגנים מכל רע.

בהתאם לשעה ולמצב הרעב, שווה להתייחס להמלצה הבאה שלנו: בנאפולי יש הרבה מאד פיצריות אבל יש כמה שחובה לבקר בהן לפחות פעם אחת. L`antica Pizzeria da Michele היא המפורסמת מכולן. בא לכם? קדימה. אם תגיעו אליה לקראת 18:00 סיכוי שהתור בה לא יהיה ארוך מידי. היא בדיוק 5 דקות הליכה מאזור ספאקהנאפולי ומשם הדרך חזרה לנקודת הסיום קצרה. חזרו לרחוב Via san Biagio dei Librai והמשיכו מטה, ישר, לרחוב המשנה את שמו ל Via Forcella  עד הפנייה ימינה לרחוב Via Cesare Sersale. את התור לפיצריה תוכלו לזהות כבר מרחוק. אם ג'וליה רוברטס בחרה לאכול כאן בסרטה "לאכול, להתפלל לאהוב" כנראה יש סיבה לכך. בכל מקרה, אם עמידה בתור לא בשבילכם לא קרה כלום. ממש ממול ישנה פיצריה מעולה נוספת פיצריה ד'אנג'לי Pizzeria D`Angeli. בתאבון.

צאו לרחוב הראשי Corso Umberto 1 , אחד מרחובות השופינג המרכזיים של נאפולי, עד לפיאצה גריבלדי. 10 דקות הליכה.

רגע. לפני הסוף. ממש לפני שאתם מתחברים חזרה לרכבכם או עולים על הרכבת חזרה למקום חפציכם, בא לכם לבקר במאפיה עם הספוליאטלה הכי טובה בעיר? Sfogliatelle Attanasio. איך מגיעים?  בפינת Corso Umbero 1 ופיאצה גריבלדי , מצד שמאל, נמצא מלון Unahotel Napoli. משם, מצורף מסלול הליכה של 300 מטר בדיוק, 4 דקות הליכה. לחצו כאן. שווה כל ביס.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?