בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

מאכלים אופייניים למחוז מוליזה

מחוז מוליזה הוא הקטן והצעיר מבין מחוזות איטליה. בדומה למחוז אברוצו, גם הוא משלב מטבח ימי והררי אך מוצא לעצמו גם את הייחודיות שלו. כמחוז שאינו משופע באטרקציות מפורסמות, גם המטבח אינו עשיר ומגוון, מה שהביא את המקומיים לבשל  מהרכיבים המקומיים בלבד- מעדנים ותבשילים אותנטיים. חיות המרעה מספקות חלב איכותי לגבינות בזכות המסורת של מרעה חופשי באחו ולא בדיר מלאכותי סגור, מה שנותן להן עשב טרי ואיכותי. ירקות הגינה הפשוטים הופכים ליצירות אנטיפסטי משובחות כמו ה Cicoria (עולש) וסוגים רבים של שעועית. העוגה האופיינית לאזור היא ה Pigna di pasqua המצוינת.

קוֹמְפּוֹסְטׇה מוֹלִיזָאנָה Composta Molisana

מנה אשר אפשר למצוא אותה כמנת אנטיפסטו, או כמנה ראשונה. היא מורכבת מביצה קשה, עגבניות, פלפלים קלויים, סלרי, גזר וצלפים. מנה עשירה וצבעונית.

קְרִאוֹלִי Crioli

זו הפסטה האופיינית למוליזה, העשויה קמח וביצים. היא לרוב נעשית בעבודת יד, ארוכה ומעט מרובעת. הרטבים המתאימים לה הם לרוב רוטב בשרי, או רוטב דגים או נגיעה קלה של אגוזים.

סוֹפְּרֶסָאטָה מוֹלִיזָאנָה Sopressata Molisana

הנקניק האופייני למחוז מוליזה, נעשה מהחלקים המשובחים של החזיר בסוף תהליך ההמלחה שלו הוא רך עם טעם חזק. מומלץ לנסות אותו בצלחת אנטיפסטי, או לקנות במעדניה ולהנות ממנו בפיקניק עם יין קל מקומי.

קָבַאטֶלְי קוֹן בְּרוֹקּוֹלִי Cavatelli con Broccoli

קאבטלי זו פסטה קצרה, שנעשית לרוב בעבודת יד מסורתית במחוז מוליזה. השילוב שלה עם הברוקולי יוצר מנה פשוטה, רעננה ובריאה.

קַלְּצ'ונִי מוֹלִיזָנִי Calcioni Molisani

אלה הם כיסוני בצק מטוגנים, אשר נמצאים בהרבה מחוזות ומקבלים שם ומילוי שונה בכל מחוז ומחוז. כאן במוליזה הם ממולאים בגבינת פרובולונה ופרושוטו. זוהי מנה שאפשר למצוא אותה בכל טרטוריה מקומית כמעט ומוגשת כמנת אנטיפסטו.

קָארְצ'וֹפִי רִיפְּיֶנִי קוֹן טוֹנּוֹ Carciofi Ripieni con Tonno

ארטישוקים ממולאים בטונה. מנה שיכולה להיות  אנטיפסטו או כתוספת למנה עיקרית. משלבים במילוי הטונה גם צלפים, אנשובי וזיתים. מאכל קלאסי מחופי הים של מוליזה.

קַרְדִי קוֹן סַלְסִיצׇ'ה Cardi con Salsiccia

הצמח הזה (בעברית גדילן) אשר טעמו מזכיר מעט את החרשף (ארטישוק) , מבושל ונאכל עם נקניקיה מקומית לידו. זוהי מנה קלאסית למוליזה ולאברוצו.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?