בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

מה קורא? ספרים עם נופי מחוז קמפניה

מאפיה, ארי דה לוקה, החברה הגאונה, קאפרי, פיצה, וזוב, פומפי, עגבניות… על הכל אפשר לכתוב ספר, על הכל גם נכתב.
אבל אין אחד או אחת שלא מבקרים בקו החוף האמלפיטאני (נו..הדרך היפה בעולם…) ומגיעים לכיכר של אמלפי, היכן שמחפשים חניה, עם פסל של דמות במרכזה. פלביו ג'ויה. זו הדמות. הוא, כך טוענים שכלל את המצפן. וזה – בעיירה שהיום היא קטנה אבל פעם …פעם היתה מעצמה ימית גדולה!!
אז על הנושא הזה נכתב ספר – חידת המצפן. ספר מרתק, נקרא מהר ונותן פרספקטיבה על המצאה קטנה ועל תקופה ענקית! הרבה תיאורים על המחוז, על העיירה, על עבודת הספנים

ההמצאה הטכנולוגית החשובה ביותר מאז בגלגל חקירה מדעית היסטורית מרתקת. מושכת כמו קוטב מגנטי… מאז ומעולם הוקסם האדם מתופעת המגנטיות. המצפן, מעבר להיותו המצאה טכנולוגית מדעית מהוללת, מילא תפקיד חשוב במיסטיקה ובמעשי כשפים. מקובל על רבים שמקורו של המצפן בסין לפני כאלפיים שנה, אבל ראשיתו ותולדותיו אפופים באגדות ובמיתוסים. סיפור קורותיו של המצפן מלווה את כל תולדות הציוויליזציה, מסין, דרך הים התיכון, אל אפריקה והעולם החדש, מן העת העתיקה ועד ימינו אלה. המצאת המצפן המגנטי שינתה את פני העולם. היא שאפשרה את המהפכה המסחרית שפרצה לקראת סוף המאה השלוש-עשרה, והביא ה להתעצמותן ולהתעשרותן של מעצמות ימיות כמו ספרד, בריטניה וונציה. העולם נפתח בפני מגלי ארצות שחיפשו נתיבים ימיים חדשים. המצפן המגנטי שינה את פני הניווט, המסחר והכלכלה העולמית.

לראות את נפולי, ולמות… כך חדרה המאפיה והשתלטה על כל תחומי החיים: הכלכלה, הפוליטיקה והחברה רב-מכר עולמי, נמכר ל-38 מדינות קאמורה? זו מילה שיגיד, אולי, שוטר סמוי. מושג של שופטים, עיתונאים, תסריטאים… היא מעלה חיוך על פניהם של החברים בארגון. הם עצמם מכנים אותו בשם מערכת. מילה שמשמעותה מנגנון, שמעידה על המבנה, על הארגון העסקי – לא על התוכן. אבל הקאמורה, שאמנם פועלת כארגון עסקי אדיר, לא משנה איך יקראו לה – היא ארגון. ארגון פשע. היא מאפיה. היא המאפיה האכזרית, המגלומנית, הרצחנית של נפולי וסביבותיה, ששלחה את זרועותיה האימתניות לכל תחום כלכלי, פוליטי, חבר תי בדרום איטליה, הצמיחה שלוחות ברחבי אירופה והגיעה גם לארצות הברית ולמזרח הרחוק. חשבת שקנית ורסאצה? ארמאני? מותג יוקרה ?Made in Italy האמת היא שקנית קאמורה! קאמורה – הסיפור האמיתי שלא ייאמן על עלייתו, התבססותו, צמיחתו והשתלטותו של ארגון פשע רב-עוצמה. איך השיגו המשפחות את עושרן הראוותני, איך השתלטו על הכלכלה, איך זייפו והצליחו למכור להמונים מותגי יוקרה בענפי הטקסטיל, ההנעלה, הטכנולוגיה וההיי-טק. חשיפה מזעזעת של עסקי הסחר בסמים, גיוס ילדים ובני-נוער לשורות המאפיה, שעבוד של בני אדם. חשיפה של חדירת המשפחות למוסדות השלטון, גילוי של עשרות מקרי רצח ומעשי נקמה אכזריים, עדות מצמררת על תאוות שליטה בלתי-נדלית והגשמת חלומות מטורפים על כוח חסר גבולות. אני יודע ויש לי הוכחות, לכן אני מספר את האמת הזאת. קאמורה – נבואת זעם של העיתונאי עטור הפרסים רוברטו סביאנו, שנולד וגדל בנפולי, ארץ מוכת קאמורה, שהעז להעלות על הכתב את האני יודע שלו, שנאלץ להסתתר ולהקיף את עצמו בשומרי ראש לאחר פרסום הספר שהחריד את כרישי הקאמורה משלוותם. 

פחות

החברה הגאונה. לִילָה צֶ’רוּלוֹ, ילידת 1944, בתו של הסנדלר שלא יצאה כל חייה מתחומי נאפולי, נעלמת בגיל 66, ונעלמים כל חפציה ומסמכיה, לאחר שאף גזרה את עצמה מכל התצלומים שבהם הופיעה עם בנה. היא הגשימה בהגזמה אופיינית את רצונה להתנדף ולמחוק את כל החיים שהותירה מאחוריה – והמעשה הרגיז מאוד את אֶלֶנה גְרֶקוֹ, בתו של השוער בעירייה, בת-גילה וחברת-הנפש שלה כמעט 60 שנה. כמין נקמה מתיישבת אֶלנה, שהיא כבר סופרת, לכתוב כל פרט מסיפורן של השתיים, זו מול זו, לאורך כל השנים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?