בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מחפשים עוד בתי מלון במילאנו ?

מילאנו - המסלול המושלם ליום טיול אחד

מילאנו, בירת האופנה העולמית והעיר הכלכלית החשובה באיטליה, היא עיר שרוב התיירים מעדיפים לדלג עליה. וחבל. היתרון הגדול שלה היא בעובדה שרוב האתרים המעניינים שחובה לבקר בהם, מרוכזים בתא שטח יחסית לא גדול, במרכז העיר, ואת רובם ניתן לראות ביום ביקור אחד. קבלו את המלצתנו ליום טיול אחד מושלם במילאנו. 

ברוכים הבאים למילאנו. אם יש לכם יום אחד בלבד להקדיש לעיר האופנה מילאנו, להלן מסלול מקסים שיכסה את האתרים החשובים ביותר בעיר:

  • כיכר גאי אאולנטי  Piazza Gae Aulenti
  • בנייני היער המאונך Bosco Verticale
  • שדרת קומו Corso Como
  • המוסד הקולינארי איטלי  Eataly Milano Smeraldo
  • שדרת גריבלדי Corso Garibaldi
  • שכונת בררה  Brera
  • תאטרון לה סקאלה Teatro alla Scala
  • גלריית ויקטור עמנואל השני Galleria Vittorio Emanuele II
  • הדואומו של מילאנו Duomo di Milano
  • שדרת קורסו ויטוריו עמנואלה Corso Vittorio Emanuele II
  • מרובע הזהב של האופנה QUADRILATERO DELLA MODA
  •  

נקודת התחלה: Piazza Gae Aulenti

נקודת סיום: Via Monte Napoleone

דרכי הגעה: עם מונית הישר למדרגות הנעות העולות לכיכר גאי אולנטי או במטרו עד תחנת הרכבת Garibaldi.

אם הגעתם עם רכב פרטי, החנו אותו בחניון, לכו ברגל את המסלול וחיזרו אל  החניון בסוף היום.        

  Parcheggio Gae Aulenti  Viale Luigi Sturzo, 47 Milano

התחילו את הסיור בעיר בנקודת ההתחלה בכיכר Piazza Gae Aulenti. כיכר חדשה ומודרנית  – אחד ממרכזי העסקים החדשים של מילאנו, שבה מזרקה במרכז ובניני משרדים מקיפים אותה. לא תוכלו לפספס את הככר כיוון שניצב בה גורד השחקים הגבוה ביותר באירופה, בניין הבנק יוניקרדיט

UniCredit Tower (Torre UniCredit). הקיפו את גורדי השחקים שבככר ותוכלו להתפעל מאחד מסמלי מילאנו המודרנית– צמד הבניינים המכוסים בצמחייה Bosco Verticale – היער המאונך. פרוייקט חדשני של משרד האדריכלים סטפנו בוארי, מבנה עירוני עם תפיסה אקולוגית, המדמה מגורים ביער.

בוסקו וררטיקלי - היער האנכי
בוסקו ורטיקלי – היער האנכי

בככר עצמה חנויות רבות ובתי קפה. גלידריה מדהימה בכיכר :Venchi – אחת הטובות שיש. אי אפשר לפספס אותה.

צאו מהכיכר לשדרת קורסו קומו Corso Como. במספר 10, כנסו לבקר במתחם העיצוב המדהים שהוקם בשנת 1990 על ידי בעלת גלריה ומוציאה לאור קרלה סוזאני Carla Sozzani, אחותה של עורכת ווג המיתולוגית פרנקה סוזאני. בפאטיו הפנימי תמצאו בית קפה קסום, חנות בגדי מעצבים אקסקלוסיבית , מוצרי אופנה ולייף סטייל. בקומה העליונה יש גלריה מקסימה עם תערוכות מתחלפות וחנות ספרים. ואם ממש בא לכם לישון לילה במתחם הקסום הזה, מחכים לכם 3 חדרים מעוצבים להפליא. הכניסה למתחם ללא תשלום. חובה לחובבי האופנה והעיצוב האיטלקי. אפילו בשביל ליהנות מכוס קפוצ'ינו אמיתי בכוסות מעוצבות סוףףף !!

קורסו קומו 10 גלריית עיצוב ואופנה

המשיכו בשדרת קורסו קומו עד לשער המרשים שבכיכר Piazza 25 Aprile. משמאלכם – מוסד הקולינריה EATALY. 3 קומות של מיטב האוכל האיטלקי – על טהרת הסלואו פוד שהמדינה הזו יודעת להציע. מרשים, צבעוני ובעיקר טעים.

השדרה הבאה היא אחת החשובות והמיוחדות במילאנו  Corso Garibaldi. שלל חנויות בוטיק מדהימות, וינטאג' במיטבו (LIPSTICK VINTAGE) , STREET FOOD  מעולה ( La Prosciutteria Milano ). המשיכו ישר וחצו את צומת רחוב Pontaccio ופנו שמאלה בסימטה הראשונה,  Via Fiori Chiari .

שימו לב לא לפספס את הפנייה כי היא ממש צרה ובין בניינים. הסמטה הצרה תכניס אתכם לשכונת בררה המקסימה, המרוצפת אבן, הלב של מילאנו העתיקה. הליכה לאורכו של ויה פיורי קיארי אליו פניתם, ואשר ילך ויתרחב בהמשכו יוביל אתכם ללבה של שכונת בררה המאכלסת את האקדמיה לאמנויות יפות ואת המוזיאון לאמנות, אשר תרמו להתפתחותה כשכונת אמנים ומקום של אווירה בוהמית, המכונה לעתים "מונמארטר המילאנזי". בהצטלבות הרחוב עם ויה בררה נמצא מוזיאון האומנות Pinacoteca di Brera אשר מאחוריו גן בוטני מקסים Orto Botanico di Brera. מעבר לאומנות ואווירה שיקית, תמצאו בבררה מסעדות, ברים, מועדוני לילה, חנויות עתיקות ואמנות, ושווקי רחוב צבעוניים.

שכונת בררה מילאנו

המשיכו לאורך ויה בררה עד הצומת הבאה, חצו את הכביש שיהפוך עכשיו לויה ג'וזפה ורדי Via Giuseppe Verdi ויקח אתכם לתיאטרו אלה סקלה Teatro alla Scala בית האופרה המפורסם של מילאנו. רוב אמני האופרה הגדולים של איטליה, ורבים מהזמרים הטובים ביותר מרחבי העולם, הופיעו על בימתו. הוא נחשב לאחד מתיאטרוני האופרה והבלט המובילים בעולם. הוא ביתם של מקהלה, להקת בלט, תזמורת תיאטרון ותזמורת פילהרמונית. המבנה מבחוץ עלול להטעות, אך ביקור וסיור במוזיאון התיאטרון Museo Teatrale alla Scala ובתאי הצפייה, ישנה את התמונה.

בית האופרה La Scala

מול התיאטרון ככר ובה פסל של גדול אמני הרנסנס, ליאונרדו דה וינצ'י. הוא עומד בלב הככר מוקף בארבעת תלמידיו ופניו לעבר התיאטרון. פניו הרצינות ומבטו המהורהר נובעים מהעובדה שהוא לא יודע אם אתם מתכוונים להכנס למוזיאון Museo Leonardo3 – Il Mondo di Leonardo אשר נמצא מאחוריו בכניסה לגלריה המקורה. המוזיאון מציג את המצאותיו של ליאונרדו שהיה גם אדריכל ומהנדס, כולל בנייה והקמה של חפצים פרי תיכננו מתוך השרטוטים הרבים שהשאיר אחריו. אל תחמיצו!

הגלריה המקורה נקראת על שם המלך הראשון של איטליה המאוחדת ויטוריו עמנואלה השני,          

Galleria Vittorio Emanuele II והיא גלריית הקניות הפעילה העתיקה ביותר באיטליה, מאז פתיחתה ב 1877. הגלריה מחברת את ככר דלה סקלה עם ככר הדואומו. גג הזכוכית והברזל מכניס אור והעיצוב הפנימי המפואר, מארח את מיטב יצרני אופנת העלית האיטלקית כמו פראדה, גוצ'י, ג'ורג'ו ארמאני ועוד. כאשר תעמדו במרכז הגלריה תחת כיפת הזכוכית המרשימה, הביטו על רצפת הפסיפס עליה סמליהן של הערים אשר היו ערי הבירה של איטליה לאחר איחודה. על סמל השור של העיר טורינו נהוג לדרך עם עקב הרגל ולהסתובב במקום למזל טוב.

גלריית ויטוריו עמנואלה ה 2 במילאנו

ביציאה מהגלריה תמצאו את עצמכם עושים וואווו גדול למראה הקתדרלה של מילאנו, שהיא אחת הכנסיות היפות והמרשימות בעולם!! Duomo di Milano. עבודת הבנייה לקחה כמעט 600 שנה וזוהי הכנסייה הגדולה ביותר באיטליה (בזיליקת פטרוס הקדוש הגדולה יותר נמצאת במדינת הוותיקן). אפשר לעמוד ולהתפעל מהיופי האדריכלי, אפשר לקנות כרטיס כניסה ב- Duomo shop שנמצא ברחוב שמימין לקתדרלה – שימו לב לדגלים האדומים עליהם כתוב Tickets  ואפשר לקנות כרטיס למעלית העולה לגג הקתדרלה Terrazza del Duomo (אלא אם תרצו לטפס 250 מדרגות) ולטייל בין מאות הפסלים המעטרים את גג הכנסייה. חוויה מומלצת ביותר!

הקתדראלה של מילאנו

אם עייפתם וכל מבוקשכם הוא לנוח קצת ורק להתפעל מיופיה של הקתדרלה במבט, סביבה מספר מקומות בהם ניתן לשבת ולצפות על העוברים והשבים והנכנסים והעולים לגג.

 Terrazza Aperol בחלק של הגלריה אשר פונה לקתדרלה בקומה השנייה, מרפסת הצופה על הקתדרלה תוך כדי לגימת קוקטייל האפרול שפריץ, שווה לעיתים את התור שבכניסה.

מקום נוסף הוא הקומה ה-7 בבית הכלבו הגדול רינאשנטה, שהוא המבנה הסמוך Rinascente Milano Piazza Duomo המעלית עולה לקומה 6 וממנה עולים במדרגות נעות לקומת המזון שלה מרפסת מבוקשת ששם ניתן לאכול תוך צפייה במטיילים על גג הקתדרלה. 

נחנו קצת? קדימה ממשיכים. משמאל לקתדרלה עולה רחוב Corso Vittorio Emanuele II שהוא רחוב השופינג הכי מבוקש בעיר. חנויות של כל רשתות האופנה הבינלאומיות זו לצד זו, נעליים, תיקים, קוסמטיקה, הלבשה תחתונה, קחו בחשבון שאם אתם חובבי שופינג, יקח די הרבה זמן לעבור את הרחוב לכל אורכו.

אם הצלחתם ללכת את רחוב קורסו ויטוריו עמנואלה והגעתם למיזרקה קטנה, וגם נישארה לכם יד פנויה בלי שקיות, אתם יכולים לחלוף על פני המיזרקה ולחצות את הכביש שאחריה. בין שני הבניינים שמולכם מתחיל רחוב Via Bagutta  שהוא שער הכניסה למרובע הזהב Quadrilatero d'Oro מתחם רחובות אופנת העילית ובתי האופנה המובילים בעולם. כל מי שהוא משהו בעולם האופנה, פותח חנות, סטודיו או חדר תצוגה באחד הרחובות היוצרים מתחם מרובע ומכאן השם. פנו ימינה ל Via Sant'Andrea עד סופו, שמאלה ב- Via della Spiga ואתם בלב המרובע. חלונות הראווה לאורך המסלול יפתיעו אתכם בעיצובים המודרניים, בצבעים, בדגמים, בשומרי הראש המעונבים בפתחי החנויות. קחו כל פניה שמאלה מויה דלה ספיגה עד שתגיעו אל הרחוב הראשי Via Monte Napoleone פנו ימינה עד הסוף ותמצאו את עצמכם מול מלון ארמאני Emporio Armani חנות, מלון ובר מקסים ופופולרי בקומת הגג  Armani/Prive

מרובע הזהב מילאנו

אם השארתם רכב בחניון בתחילת המסלול, תוכלו לשוב אליו במטרו מתחנת Montenapoleone אל תחנת Garibaldi FS (אין קו ישיר וצריך להחליף מטרו בתחנת Centrale).

 

מחפשים לינה בעיר: 

קבלו את 10 בתי המלון המומלצים לזוגות רומנטיים בעיר.

קבלו את 10 הדירות הכי שיקיות למגורים במילאנו 

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?