בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

קניות ברומא

קניות ברומא

איטליה היא ללא ספק מעצמת האופנה המובילה בעולם. מילאנו היא בירת האופנה של איטליה אולם גם לבירה הרשמית רומא יש הרבה שופינג איכותי ומגוון: המותגים המובילים, המעצבים החשובים, האאוטלטים הגדולים והשווקים הכי אין. השילוב של ככרות, עתיקות, היסטוריה ואומנות המאפיינים את העיר יחד עם קניות איכותיות ולא בהכרח יקרות – הופכות את רומא ליעד שופינג אטרקטיבי במיוחד.

אזורי קניות ברומא

ברומא יש מספר אזורי קנייה ששווה להכיר ולבקר בהם:

ויה קונדוטי Via dei Condotti = יוקרתי !

הרחוב הזה הוא רחוב השופינג היוקרתי ביותר ברומא. מחבר את כיכר המדרגות הספרדיות עם ויה דל קורסו Via del Corso שהוא בעצמו רחוב קניות שחובה לבקר בו. אין בית אופנה עולמי יוקרתי, או מעצב עולמי נחשב, שלא יציג את הצעקה האחרונה של מוצריו ברחוב הכל כך מיוחד הזה. בחנויות ארמני, פראדה, דולצ'ה וגבאנה, גוצ'י וורסאצ'ה הם רק חלק מהמותגים. בחנויות ברחוב הזה לא שואלים "כמה זה עולה". נכנסים, מתבוננים, מודדים ומשלמים.

רחובות צדדים מצוינים לקניות מותגים הם שני רחובות קרובים לויה קונדוטי: 

הראשון  Via Borgognona  – גם שם תוכלו למצוא את מיטב המעצבים שלא הצליחו להשתחל לויה קונדוטי. אל תוותרו עליו.

השני Via del babuino היוצא מכיכר המדרגות הספרדיות  – רחוב מדהים לשופינג איכותי עם שלל מותגי ומעצבי על. 

ויה דל קורסו Via Del Curso

עמוד השדרה הראשי של רומא נמתח לאורך 1.8 ק"מ מפיאצה דל פופולו Piazza del Popolo ועד לפיאצה ונציה  Piazza Venezia. בשנים האחרונות הפך להיות מרחוב סואן של מכוניות למדרחוב מדהים של תרבות רומאית במיטבה. תמצאו בו את כל חנויות המותגים הגדולות באירופה ולא רק של בגדים. מי שחוויית השופינג היא חלק בלתי ניפרד מחוויית הטיול שלו – את הרחוב הזה אסור לפספס.

ויה נאציונאלה Via Nazionale

רחוב ארוך המתחיל בחלק העליון שלו בפיאצה דלה רפובליקה Piazza della Republica ומסתיים בחלקו הנמוך בפיאצה ונציה Piazza Venezia. פוקדים אותו בעיקר הרומאים ומי שקיבל המלצה חמה (כמוכם) לטייל בו. לא יקר, חנויות מעולות שיאפשרו לכם לחזור הביתה עם אחלה שופינג.

ויה דל בוסקטו Via del Boschetto

שכונת Riomonti היא הצעקה האחרונה ברומא. הרחוב המקסים הצר והמיוחד הזה הביא אליו בשנים האחרונות בעלי מלאכה, מעצבי אקססוריז ותכשיטים, ובנוסף חנויות בוטיק ווינטג' רבות. שווה.

ויה דל גוברנו וקיו Via del Governo Vecchio

יוצא מהחלק הדרומי של פיאצה נבונה. ידוע בחנויות הוינטג' הרבות בו, אקססוריז, ספרים ותכשיטים. הרוב עבודת יד במחירים שווים לכל נפש.

אזור הותיקן Via Cola di Rienzo, Via Ottaviano, Via Giuglio Cesare

3 רחובות מעולים לקניות הממוקמים בשכונת פראטי Prati סמוך לותיקן. תמצאו בהם בעיקר את המקומיים ופחות את התיירים. שלל חנויות מכל הסוגים, מחירים סבירים לחלוטין והכי חשוב – כנסו לסמטאות המחברות ביניהן. הרבה הפתעות טובות תמצאו שם.

פיאצה נבונה Piazza Navona - Via dei Coronari

אם אתם אוהבים אמנות זהו המקום עבורכם. ברחובות הסמוכים לפיאצה נבונה ניתן למצוא גלריות רבות וחנויות עתיקות ובגדי יד שנייה. כך למשל ברחוב Via dei Coronari, שבו ישנם עדיין עוד כמה סוחרי עתיקות מקוריים. ברחוב Via del Governo Vecchio, שנמצא מאחורי הפיאצה, נמצאים גם שלל בוטיקים קטנים וחנויות וינטג'.

טרסטברה Trastevere

אזור קניות הממוקם ממש בצידו השני של נהר הטיבר, ובתרגום חופשי משמעותו של השם הוא"מעבר לטיבר". יש בו אווירה בוהמיינית ייחודית ואפשר ללכת לאיבוד בסמטאות היפהפיות והעקלקלות, תוך שוטטות בין חנויות הבוטיק האופנתיות הפזורות בו. כדאי לעצור בשוק ב-Piazza San Cosimato  שם תוכלו לצפות במקומיים, העורכים את הקניות השבועיות שלהם, תוך כדי מיקוח עם המוכרים. השוק פתוח בכל יום בשעות 6:30-14:30 (סגור בראשון).

שווקים ברומא

פורטה פורטזה - Porta Portese

שוק הפשפשים הגדול והמפורסם ביותר ברומא. פתוח רק בימי ראשון מהשעה 07:00 ועד השעה 13:00. תמצאו בו הכל: בגדים, כלי בית עתיקים, תכשיטים, פוסטרים, רהיטים, ביגוד יד שנייה, מדבקות ועוד הרבה דברים. שוק הפשפשים ממוקם בקצה הדרומי של רובע טרסטוורה.

ויה סאניו Via Sannio

ממוקם ליד כנסיית Basilica di San Giovanni in Laterano. תמצאו בו בגדים, אקססוריז ופריטי וינטג'. פתוח בבקרים בימי שני עד שבת.

ריהוט עתיק ברומא

ברומא תמצאו מספר רחובות ובהם ריכוז של חנויות עתיקות. Via del Babuino הינו החשוב מכולם.

אאוטלטים, רשתות וקניונים ברומא

אאוטלטים באיטליה אינם מה שאנו מורגלים בישראל. הם אינם חנויות למכירת בגדים זולים. נהפוך הוא. אאוטלט באיטליה הינו מרכז קניות פתוח ובו מאות חנויות של מותגי האופנה הכי טובים באיטליה ובעולם. ההנחות באאוטלטים נעות בין 20%-70% לעומת המחירים באותן חנויות הממוקמות במרכזי הערים וברחובות הכי יוקרתיים. האאוטלטים ממוקמים תמיד מחוץ למרכזי הערים וההגעה אליהם אפשרית ברכב או באמצעות שאטאלים מסודרים בכל יום ובשעות קבועות.

אאוטלט המעצבים הקרוב ביותר לרומא הינו קסטל רומנו (Castel Romano)

תיירים זכאים לקבל כרטיס הנחה בגובה 10% בקנייה בחנויות המדהימות הפזורות במתחם. את הכרטיס ניתן לקבל ללא עלות בנקודת המודיעין בכניסה. החניה במקום לבאים עם רכבם, חינם. 

שעות פתיחה כל השבוע  09:15 – 20:00, (מומלץ לוודא טרם הגעה באתר. לעיתים השעות משתנות)

כתובת: Via Ponte Di Piscina Copa 64 Roma

אתר אינטרנט:  https://www.mcarthurglen.com/it/outlets/it/designer-outlet-castel-romano

מרכזי קניות ברומא

באיטליה בכלל וברומא בפרט קיימים מספר מרכזי קניות ענקיים, מקורים ומפוארים, שנותנים מענה בעיקר למקומיים. כל רשתות האופנה הגדולות והמובילות בעולם נמצאות בהם: Zara, H&M ועוד רבים וטובים אחרים. המחירים הוגנים והמגוון רחב. בכולם תמצאו גם סופר גדול וחנויות אלקטרוניקה. כמה מהם קרובים יותר למרכז העיר, אחרים קצת יותר רחוקים.

פורטה די רומא Galleria Commerciale Porta di Roma

אתר:   www.galleriaportadiroma.it

מרחק ממרכז העיר: 30 דקות

שעות פתיחה: מדי יום, בשעות 10:00-22:00

כתובת Via Alberto Lionello, 201, 00139 Roma  

הגעה:  קו 38 מהתחנה המרכזית, יוצא כל 5-10 דקות.

 

אאורומא Euroma

אחלה קניון גדול ומפואר. כל הרשתות הגדולות הומוכרות.

אתר:   www.euroma2.it

שעות פתיחה:  כל יום 10:00-21:00

כתובת:  Via Cristoforo Colombo, Angolo Viale Dell'oceano Pacifico, Rome

הגעה ברכבת תחתית Metropolitana: קו B עד תחנתEur Fermi. חצו את הכביש לצד השני לרחבה ממנה יוצאים קווי האוטובוס 070-700 ו- 709 שיביאו אתכם עד לקניון.

 

Cinecitta due Centro Commerciale

מרכז קניות גדול וותיק ברומא. גם בו תוכלו למצוא עשרות חנויות של מיטב המותגים המוכרים בארץ ובנוסף מותגים איטלקים נוספים.

אתר:  www.cinecittadue.com

שעות פתיחה: ראשון-שישי 10:00-20:00, שבת: 9:30-20:30

כתובת:  Viale Palmiro Togliatti, 2

הגעה: במטרו, בקו A לתחנת Cinecitta או Sabaugusta.

 

פארקו לאונרדו Parco leonardo

הקניון הגדול מכולם באזור רומא. 5 דקות משדה התעופה. כ 45 דקות ממרכז העיר. מעל 200 חנויות מסוגים שונים. נקודת עצירה מומלצת במיוחד לאלה החוזרים לשדה התעופה עם רכב. העובדה שיש במקום סופר ענק הופכת את קניון לאונרדו למקום המושלם להצטייד בו בכל מה שלא הספקתם לקנות במהלך הטיול.

אתר: https://centroleonardo.it

שעות פתיחה:  מדי יום בשעות 10:00-22:00

כתובת Viale Donato Bramante, 31/65, 00054 Fiumicino

הגעה: רכבת FR1 משדה התעופה עד לתחנת  Parco

 

חשוב לדעת:

רוב החנויות פתוחות בין השעות 09:00 או 10:00 בבוקר ועד 19:00 או 20:00 בערב.

חלק מחנויות הבוטיק או חנויות בסמטאות שאינן מרכזיות (לא בקניונים הגדולים ולא ברחובות הראשיים)  סוגרות בין השעות 13:30-16:30 או ביום שני בבוקר. חלקן גם סגור במהלך חודש אוגוסט כאשר בעליהן לא יוותר על חופשו השנתית.

מכירות סוף עונה – סיילים ( Saldi) ברומא

מכירות סוף העונה באיטליה כולה מתקיימות בשתי תקופות קבועות:

חורף: החל מ- 05.01 בדרך כלל, אורך כחודש וחצי או עד גמר המלאי.

קיץ: החל מ- 01.07 ולמשך כל הקיץ.

החזר מע"מ ברומא

תייירים שאינם בעלי אזרחות אירופית יוכלו להנות מהחזר מע"מ על קניות מעל 155 יורו באותה החנות. המע"מ האטלקי הינו כ 10-12% וזה בהחלט שיקול חשוב בעת רכישת מוצרים באיטליה.

על מנת לאפשר לעצמכם את ההחזר יש לוודא ש:

  1. מחפשים בחנות את הסמל של TAX FREE ומוודאים גם מול מוכרי החנות.
  2. בעת התשלום בקופה בקשו מהמוכרים למלא יחד אתכם את שובר ה TAX FREE.
  3. חובה לבקש חשבונית – לא רק קבלה. ודאו ששמכם ומספר הדרכון שלכם מופיע בה.
  4. בהגיעכם לשדה התעופה, חפשו את השילוט לדלפקי החזר המס. תוכלו להיעזר בעמדת המידע בשדה.
  5. מסרו לפקיד בעמדת החזר המס את השוברים שמילאתם וודאו שהוא חותם עליהם. לעיתים יבקשו מכם להראות את הפריטים אותם רכשתם במסגרת ביקורת שגרתית ומדגמית שהם מבצעים. שתפו עימם פעולה. לכן חשוב להכין את הפריטים עליהם אתם מבקשים החזר בשלוף מהמזוודה.
  6. עם אישור שקיבלתם גשו לעשות צ'ק אין.
  7. עם כרטיס העליה למטוס ועם אשור החזר המס תוכלו לגשת בדיוטי פרי לעמדות התשלום הפזורות בהן cash refund. קחו בחשבון שתתבקשו להיפרד מכמה יורו עמלה עבור השרות.

החברות המובילות באיטליה בהחזרי המס הן:

http://www.taxrefund.it/
http://www.globalblue.com/

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?