בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

לוקה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

העובדה שלוקה ידועה במטבח הטוסקני הייחודי שלה היא כבר סיבה מצוינת לעצור בה להפסקת צהריים או ארוחת ערב. שווה לטעום את מרק הגריסים  Zuppa di Farro או את ה Rovelline Lucchesi  שזו מנת בשר מצוינת. לוקה היא  עיר טוסקנית טיפוסית ומיוחדת גם יחד. סמטאות ציוריות, שלווה אופיינית, מבנים מיוחדים ורחוב מרכזי ארוך Via Fialungo שבו חנויות, מעדניות, בתי קפה וממנו אפשר להגיע למספר אתרים מרכזיים בעיר. לא לפספס את הטיול על חומות העיר, מהשמורות ביותר באיטליה.

דואומו סן מרטינו Duomo di San Martino

הקתדרלה של לוקה מרהיבה. בנויה בסגנון רומאנסקי ונבנתה לכבוד הקדוש מרטינוס. בנייתה נעשה אחרי שמגדל הפעמונים כבר עמד ולכן צידה השמאלי קטן יותר מצידה הימני. העמודים בחלק עליון של החזית גולפו כל אחד בידי אומן אחר, ולכן נראים שונים במקצת אחד מהשני. בכנסייה נמצא הדיוקן של ישו הוולטו סנטו (Volto Santo), שעל פי האמונה גולף ע"י ניקודמוס שהיה עד לצליבה. למעשה זוהי יצירה מהמאה ה-11 שמהווה מוקד עלייה לרגל וב 13 לספטמבר כל שנה, מוצגת לקהל הרחב ע"י נשיאתה ברחבי העיר.

כנסיית סן מיקלה אין פורו Chiesa di San Michele in Foro

במקום בו נמצאת הכנסייה היום עמדו שרידי כנסייה אחרת מהמאה -8, שעליהם נבנתה במאה ה-11 הכנסייה הנוכחית ובנייתה נמשכה כ- 300 שנה. התוספת in Foro מתייחסת לנקודה בה עמד הפורום הרומי. בולט בחזית פסל המלאך מיכאל הורג את הדרקון. סגנון הבניה הוא טוסקני קלאסי, עם עמודים רבים בחלק החיצוני, דבר שיוצר משחקי אור וצל שונים במהלך היום. פנים הכנסייה שומר על צורת הקתדרלה הקלאסית ומומלץ לראות את הציור של אנדראה דלה רוביה "המדונה והילד".

פיאצה דל אנפיתיאטרו Piazza dell'Anfiteatro

הכיכר הידועה והאלגנטית של לוקה. הכניסה לכיכר, מתחת לקשת היא מעין כניסה לחלל תיאטרוני גדול. גם האווירה בה מקסימה וגם צורתה, האליפטית, משרה אווירה שמימית. לעמוד במרכז, ולהביט לעבר השמיים, ומסביב הבתים הציורים, זה מראה קסום ומרגיע. במקום הזה היה אמפיתיאטרון רומי, ומכאן צורת הכיכר ושמה, עליה בנו בתים שכיום ברובם, בקומת הקרקע, ממוקמים בתי קפה ומסעדות.

חומות העיר Mura di Lucca

הסיור על חומות העיר הינו חוויה אמיתית, שילוב של היסטוריה ותרבות. אפשר לטייל רגלית ואפשר גם לרכב על אופניים. יש כמה נקודות בהן אפשר לעלות עליהם. אלה חומות מהמאות 16-17, מצבן יוצא מן הכלל ומאפשר שלל פעילויות (משחקים לילדים), נקודת נוף לעבר רכסי ההרים (אלפים אפונאים Alpi Apuane, כך הם נקראים), פינות פיקניק ומשחקי שולחן (אולי תוכלו למצוא מקומיים מבוגרים משחקים בשולחנות אלה). בין לבין תוכלו גם למצוא את שערי הכניסה לעיר בעבר, מנהרות שעוברות מתחת לחומות, סמלי משפחות ובעיקר מרחבים ירוקים שמתאימים לכל סוג של עצירה ומנוחה.

טורה גויניג'י Torre Guinigi וטורה דלה אורה Torre delle Ore

מגדל גויניג'י Torre Guinigi הוא המגדל הידוע ביותר בלוקה ובין האחרונים שנשארו בעיר. הוא בולט ונראה טוב כמעט מכל מקום בעיר בעיקר בגלל עצי האלון הגדלים על הגג. בתקופת הזוהר של העיר, במאה ה-14, היו בלוקה כ -250 מגדלים. המשפחה השלטת גואיניג'י החליטה לעטר את המגדל שלה באותם עצי אלון. הצאצא האחרון של המשפחה החליט מתוך מחווה של רצון טוב, להעביר את המגדל לידי העירייה, כדי שגורלו יהיה שונה משאר מגדלי העיר שנהרסו במהלך השנים. כדי לטפס לגינה בקצה המגדל צריך לעלות יותר מ 200 מדרגות יחסית נוחות, למעט מספר מדרגות אחרונות שהופכות להיות צרות. מי שמעדיף קצת פחות מדרגות יכול להנות ממגדל השעון Torre delle Ore במרחק קצר ממגדל גויניג'י ובו 207 מדרגות. בלבד.

פיאצה נפולאונה Piazza Napoleone

באזור הכיכר הגדולה הזו, הכיכר המרכזית של לוקה, ששמה הוא גם Piazza Grande היה בעבר מבצר ההגנה והשליטה של העיר עד אשר נהרס במאה ה-14 ובמקומו נבנה לבסוף פאלאצו דוקלה Palazzo Ducale ארמון הדוכסים אשר עומד עד היום. השם כיכר נפוליאון ניתן לה בשנת 1805 כאשר שלטה בעיר אחותו הצעירה של נפוליאון ליזה בונאפרטה באצ'וקי Elisa Bonaparte Baciocchi (עד 1815) וכדי לתת לארמון את הכבוד הראוי, נהרסו בתים, חנויות ואף כנסייה ונוצר החלל הרחב של הכיכר, כפי שהוא היום. פסל גדול של המצביא היה אמור להיות מוצב במרכז הכיכר, אך ההיסטוריה היתה מהירה מדי, שלטון נפוליאון נפל ובמקום זה הוצב פסלה של מריה לואיזה מבית בורבון, השליטה החדשה של לוקה.

המוזיאון הלאומי פאלאצו מאנסי Museo Nazionale Palazzo Mansi

המוזיאון בפאלאצו מאנסי (Palazzo Mansi) הוא מושלם למי שחפץ ליהנות מחוויה אומנותית קצרה ולהתרשם מהעיטורים המצועצעים של תקופת הבארוק. בארמון (שנבנה במאה ה-16) יש חדרים מעוטרים בציורים, חלקם גרוטסקיים, וביניהם מוצגת סוויטת כלולות המקושטת באופן מוגזם. במספר חדרים אחרים, שהם המוזיאון הנקרא הגלריה הלאומית ונחנך בשנת 1977, מוצגים ציורים שרובם הם מתנתו של לאופולד ה-2 הדוכס הגדול של טוסקנה בשנת 1849 לצד מספר פרסקאות נאים וכן ציורים של אומנים ילידי לוקה ואחרים, ביניהם גם של טינטורטו (Tintoretto), ורונזה (Veronese), גירלאנדיו (Ghirlandaio), וטיציאן (Tizian) הידועים יותר.

פארק נהר סרקיו Parco Fluviale del Serchio

פארק מומלץ מאוד לטיול. מרכזו הוא נהר סרקיו Serchio שמקורו בגובה של כ -1000 מ בהר רומקיה Romecchia ואורכו כ -110 ק"מ. הוא חוצה חלק גדול מפרובינציית לוקה ומגיע לים הטירני ליד ויארג'יו. בשטח של 2500 דונם אפשר להנות ממסלולי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים, שייט קאייקים וקאנו, רכיבה על סוסים ומגוון מתקני ספורט. כדאי להתארגן בו לפיקניק ולנצל את אחת הפינות הרבות להפסקה בטבע.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?