בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אודינה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

העיר השנייה בגודלה במחוז פריולי. העבר המגוון השאיר בה חותמות איטלקיות, גרמניות וסלאביות. ניכרת השפעה ונציאנית במרכז העיר, ולצד השלטים בשפה האיטלקית, גם כתוביות בניב המקומי. אחד הציירים הידועים שהשאיר את חותמו בעיר הוא ג'אנבטיסטה טייפולו (Gianbattista Tiepolo) שאת ציוריו ניתן לראות במספר מקומות. מרכז העיר נעים לביקור ובכל כיכר וסמטה, ניתן למצוא ממטעמי המטבח המקומי – איטלקי עם ניחוח אוסטרי וסלאבי.

פיאצה ליברטה Piazza della Libertà

מרכז העיר ונקודת מוצא טובה לרוב אתרי העיר המעניינים. הסגנון האדריכלי הבולט בכיכר הוא הרנסנס. דוגמא מצוינת לכך הוא פאלאצו דל קומונה, בית העיריה מהמאה ה-15 עם הלוג'ה הלבנה, הנפלאה, והרצפה המעוטרת בצבעים שונים, המכונה 'לוג'ה דל ליונלו' Loggia del Lionello על שם האדריכל. בצידה השני של הכיכר, שביל המטפס מעלה ועובר תחת שער, Arco Bollani אותו תיכנן האדריכל אנדראה פאלדיו בשנת 1556 והוא מוביל למבצר שהיה מעונם של המושלים הוונציאנים בעיר. עדיין ממול לבניין העיריה, לוג'ה נוספת על שמו של סאן ג'ובאני Porticato di S. Giovanni, אשר הפכה כיום למצבת זיכרון לחיילים אשר נפלו במלחמה הגדולה ומעליהם מגדל שעון עליו שתי דמויות מוריות, Floreàn e Venturìn בשמם המקומי, אשר מכים כל שעה על הפעמון לציון שעה עגולה.

מבצר אודינה Castello di Udineo

המבצר מהווה את אחד מסמלי העיר הידועים. האגדה מספרת שהגבעה עליה ניצב המבצר, נבנתה בהוראת אטילה ההוני במאה ה-5 לספירה כדי לראות את להבות העיר 'אקוויליה' אותה בזז. המבצר עצמו מקורותיו מהמאה ה-10 ומבנהו הנוכחי מהמאה ה-16. מהפארק שלמרגלות המבצר ניתן לראות את הרי האלפים הקארניים ואת מרחבי מישור פריולי. כיום נמצאים בו מיטב מוזאוני אודינה: מוזיאון מטבעות, מוזיאון ארכיאולוגי, פינקוטקה, מוזיאון הריסורג'ימנטו ואפילו מוזיאון צילום עם למעלה מ 150,000 מוצגים.

קתדרלת אודינה Cattedrale di Udine

הדאומו של אודינה נבנה בשנת 1236, ועבר שיפוצים רבים לאורך השנים. חזית המבנה הנוכחי היא מהמאה ה-18 וניבנתה בסגנון רנסנס-גותי, ושער הכניסה הוא מהמאה ה-14 עם אלמנטים המסמלים 'גאולה'. פנים הכנסייה שוחזר לפי התכנית המקורית שהיתה בעבר עם תוספות שונות ובעיקר דגש על תוספות בסגנון הבארוק. ציורים רבים של ג'אנבטיסטה טייפולו Gianbattista Tiepolo מעטרים את קירות הכנסייה. מגדל הפעמונים הוא מהמאה ה-15 ובתחתיתו מוזיאון פתוח לקהל.

פיאצה מטאוטי Piazza Giacomo Matteotti

נקודה מרכזית נוספת המהווה מקום מפגש לתושבי העיר בה אפשר לשתות יין טוב, לאכול באוסטריה (Osteria) מקומית או ליהנות מהשוק העירוני כל בוקר. בצידה המערבי של הכיכר ניצבת כנסיית סאן ג'אקומו ובחזיתה מרפסת אשר איפשרה בעבר לציבור לקחת חלק במיסה מבלי להיכנס פנימה. בשלושת צדדיה הנוספים של הכיכר, קמרונות המאפשרים לטייל בימי גשם או שמש לצד חנויות, בתי קפה ומעדניות. במרכז הכיכר מזרקה מהמאה ה-15 מעשה ידי האומן המקומי ג'ובאני דה אודינה Giovanni da Udine.

אודינה Udine

אודינה היא עיר מושלמת לביקור. אינה גדולה וסואנת במיוחד, אך גם לא קטנה ושולית. היא נקראת "ונציה הקטנה" בגלל ההשפעה של עיר התעלות על הארכיטקטורה והתרבות שבה. מבנים עם קשתות, מדרכות מקורות, האריה המכונף, וציירים ונציאנים שהשאירו חותם. בפיאצה ליברטה ופיאצה מטאוטי אפשר להנות מקפה משובח, לערוך תצפית מרהיבה על כל העיר מהמבצר המקומי ולהתפעל מהפרסקאות של ג'ובאני בטיסטה טייפולו, צייר הרוקוקו, בארמון הפאטריארכים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?