בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

בנוונטו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

בנוונטו נקראה Beneventum (Bene פירושו טוב) ונקראה תחילה מאלוונטום Maleventum (Male פירושו רע), על שום הרוחות אשר נושבות בה. זו עיר מיוחדת, עיר של מסתורין, מיתוסים, אגדות והיסטוריה. היתה בעברה מרכזו של העם הסמניטי, עיר רומית ובירה של דוכסות לומברדית.

קשת טראיאנוס – Arco di Traiano

קשת טראינוס היא אנדרטה שהשתמרה היטב, אולי הטוב ביותר באיטליה. יופיה המרשים מעלה על נס את יכולות הבנייה והגילוף לפני 2000 שנה. בנייתה החלה במאה ה-2 לספירה. האפריז על הכניסה מתאר את תהלוכת הניצחון של הקיסר טראינוס לאחר ניצחונו על דאקיה. במרכז הקימרון המצופה, מופיעה האנשה של הקיסר המוכתר על ידי ניצחון. גובהה של הקשת כמעט 16 מטר ורוחבה כמעט 9 מטרים.

ארמון פאולו החמישי Palazzo Paolo V

בניית הארמון החלה בשנת 1598 ולו חזית מיוחדת ומרשימה ביותר. המבנה היה מושב העיריה במאה ה- 17 ובנייתו הוזמנה ע"י האפיפיור פאולוס החמישי (קמילו בורגזה). בנייתו החלה כמבנה קטן, אך עם הזמן גדל והתווספו לו אגפים נוספים. בחצרו מצבותיהם של דמויות היסטוריות מקומיות. בשנת 2006 שימש הארמון כפרויקט עיצוב תאורה, והחזית הוארה בנורות לד בטכנולוגיית RGB, שאיפשרה לבניין להסתנכרן עם אירועי העיר. יתר על כן, מטרת הטכנולוגיה בה השתמשו היתה קיימות וחיסכון באנרגיה. כיום מתקיימות בו תערוכות אמנות רבות ואירועי תרבות.

מבצר ה'ראטורי' Rocca dei Rettori

מבצר מרשים במראהו, המשלב תקופות בנייה שונות לאורך עשרות שנים. הבסיס הוא מתקופת הסמניטים , לאחריו הוסיפו לבנות אותו הרומאים והלומברדים וכן תוספות מהמאה ה 14. מומלץ לעלות עד לקומה השלישית, היכן שממוקמים מגדלי השמירה ולצפות על העיר בנוונטו כולה. כיום יושבת בו מינהלת פרובינציית בנוונטו והוא מאכלס את מוזיאון הסמניום, שמו הלטיני של האזור בדרום איטליה אשר היה מיושב בימי קדם על ידי הסמניטים.

כנסיית סנטה סופיה Chiesa di Santa Sofia

כנסיית סנטה סופיה, כיום חלק מאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, בעלת מראה מיוחד מיוחדת מבפנים והביקור בה מאפשר לראות את השינויים הרבים שעברה במהלך השנים. במקור היתה כנסייה לומברדית מהמאה ה-8 אך עברה שיפוצים גם בימי הביניים וגם שיפוץ נרחב בתקופת הבארוק. השיפוץ האחרון בשנת 1957 ניסה לשחזר את המבנה המקורי וחשף את הרבדים השונים שניבנו לאורך השנים, כמו למשל הקמרונות המתחלפים מריבועים למעויינים ואז למשולשים. לצידו חצר פנימית (קלויסטר) אשר בו מוזיאון הראוי לביקור.

הגן הנעול Hortus Conclusus

'גן נעול' הוא מושג הלקוח משיר השירים. זהו מוזיאון פתוח בו מציג היוצר מימו פאלדיני שילוב של טבע, אומנות ומיתולוגיה. חלק מהיצירות הן בהשראת הברית החדשה. האתר, אשר נקרא בעבר Orto – גינת הירק של מנזר סן דומניקו, מהווה היום את רחבת המוזיאון ומומלץ לבקר כדי להתרשם כיצד מציג האומן את סיפורי המיתולוגיה (כמו הסוס הטרויאני) עם תיאורי הברית החדשה (עצי הזית) וההיסטוריה המקומית של בנוונטו.

קתדרלת בנוונטו Duomo di Benevento

הקתדרלה של בנבנטו הייתה הכנסייה ה הראשונה שהוקמה בעיר, באופן צנוע ופרימיטיבי, בראשית המאה השביעית. היא נהרסה כמעט לחלוטין על ידי הפצצות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, ונבנתה מחדש לאחר מכן. בפורטל הכניסה, נמצא תבליט הבסיס העשוי שיש עליו מונצחת טבילתו של ישו, אשר ניצל מהרס ההפגזות ודלת ארד מרשימה שנקראת "ג'אנה מייג'ור" (Janua Major), שראשיתה במאות 12-13, שהאומן שלה אינו ידוע. הנושאים המופיעים על 72 הפאנלים הם שונים: 43 מהם מספרים את סיפורו של ישו, 25 פאנלים מתארים את הארכיבישוף של בנבנטו, ו -4 פאנלים מתארים את ראשי אריות עם טבעות. מגדל הפעמונים והחזית מהמאה ה -13 עשויים כולם משיש לבן.

מוזיאון סאניו והקלויסטר של סנטה סופיה Museo del Sannio e Chiostro di Santa Sofia

מוזיאון מקסים ומיוחד המציג ממצאים מצריים מקוריים שנמצאו באזור ולא הובאו ממצרים. מוצגים אוספים ממקדש האלה איזיס, שנבנה על ידי הקיסר דומיטיאנוס. המוזיאון מחולק לארבע מחלקות: ארכיאולוגיה, לימודי ימי הביניים, אמנות והיסטוריה. שלושת הראשונים ממוקמים בקלויסטר של כנסיית סנטה סופיה, והאחרון במגדל רוקה דיי רטורי. מומלץ לראות את כותרות העמודים היווניים המפוסלים בצורה מיוחדת המעידה על ההשפעה הערבית.

התיאטרון הרומי בבנוונטו Teatro Romano di Benevento

התיאטרון הרומי ניבנה בראשית המאה השנייה לספירה בפקודת הקיסר אדריאנוס. שרדו רק חלקים מ 25 הקשתות שהקיפו את הטבעת החיצונית שלו. לאורך השנים נבנו עליו מבנים שונים, אך ב 1957 לאחר תהליך של גילוי וניקוי, הוא חזר לקדמותו ולשמש כתיאטרון. בפנים ניתן לראות חלקים מחיפויי השיש הלבן ונותרה בו עדיין האקוסטיקה המדהימה, דבר המאפשר קיום אירועי מוסיקה, קונצרטים ותיאטרון. 

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?