בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

ואל ד'אוסטה – 20 האתרים והאטרקציות שחובה לראות

שוכן בצפון מערב המדינה והינו המחוז הקטן ביותר באיטליה. הוא גובל עם המדינות צרפת ושוויץ, ועם המחוזות האיטלקיים פיימונטה ולומברדיה. מהווה אטרקציה תיירותית בכל ימות השנה בזכות שמורות הטבע הרבות שבו ופסגות ההרים המושלגות. למחוז שלטון אוטונומי הודות לאופיו הצרפתי, ונחשב לאחד העשירים באיטליה. התעשיות העיקריות בו הן יין, מתכות וכמובן תיירות.  

בין טירות עתיקות, עיירות קטנות ו 11 עמקים צרים ניתן לצאת לטיולים רגליים, טיפוס הרים, סקי בחורף ולטייל בנוף עוצר נשימה עם אוויר צלול ונעים.

מס' התושבים הוא כ 117,000 ובירת ואל ד'אוסטה היא העיר אאוסטה Aosta.

אאוסטה Aosta

'רומא של האלפים', כך מכונה בירת המחוז, בזכות שרידים רומים שעדיין ניכרים בה. מתקופת אאוגוסטה פרטוריה, שמה העתיק של העיר, נותרו עדיין ארקו די אוגוסטו, גשר מרוצף מאבן מהמאה ה-1, תיאטרון רומי, חומות העיר ורחובות המשמרים את רשת הרחובות הבנויה שתי וערב. מומלץ לבקר ב Criptoportico forense אתר רומי מקורה מרהיב ביופיו. אתרים אלה נותנים לעיר אווירה ייחודית. בתוך הקתדרלה המקומית ניתן לראות ספסלי מקהלה מרהיבים העשויים עץ, ורצפת פסיפס מרשימה. סיור בגג כנסיית סנט אורסו, יתן לכם הצצה כיצד ניבנו שכבות מתקופות שונות אחת על גבי השנייה. העיר עצמה יושבת על מפגש הנהרות: דורה באלתיה ובוטייר, שיצרו נקודת מיפגש אסטרטגית לאורך השנים וחיברו בין שתי דרכים מרכזיות: דרך סן ברנרד הגדול (הדרך לשוויץ) ודרך סאן ברנרד הקטן (הדרך לצרפת).

קוניה Cogne

נמצאת בחלקו הצפוני של  עמק קוניה בשמורת הטבע 'גראן פארדיסו'Parco Nazionale Gran Paradiso , מהווה את מרכז התיירות בעמק, ונקודת יציאה לטיולים באזור. בנוסף לכך לא כדאי לפספס את מראה נשות העיירה, אורגות בגדי תחרה באופן ייחודי,  בעזרת ה 'טומבולו', כלי עבודה עתיק ומסורתי.

מפלי לילאז  Cascate di Lillaz

בקצה עמק קוניה, כ 10 דקות הליכה מהעיירה לילאז, נמצאים שלושת המפלים, הנישפכים מגבהים שונים מנהר אורטייר Urtier. מסלולי הליכה נוחים מובילים אל נקודת ההתחלה.
קסטלו די פניס

קסטלו די פניס Castello di Fénis

 מעל גבעה קטנה, ניצב מבנה ייחודי מהמאה ה 16. זהו אחד המבצרים המיוחדים בעמק, כי בשונה משאר הטירות, אין לו הגנה טבעית בגלל מיקומו יוצא הדופן.  הוא ניצב על הדרך לכיוון העיר אאוסטה ומשלב ארכיטקטורה של מבצר צבאי עם בית המגורים של משפחת האצולה שאלנט.

פארקו נאציונאלה גראן פרדיסו  Parco Nazionale Gran Paradiso

הפארק הלאומי הראשון באיטליה. היה זה המלך ויטוריו עמנואלה השלישי שהעניק למדינה את שטח הציד שלו, אשר נפתח לציבור בשנת 1922 כפארק לאומי. שטחו של הפארק נחלק בין מחוז ואל ד'אוסטה למחוז פיימונטה ומציע נופים מרהיבים בשילוב ציורי קיר היסטוריים, מסלולי הליכה, פסגות מושלגות כמו המונטה רוזה, ומבחר מינים של בעלי חיים בהם היעל שהוא סמלו של הפארק.

 מבצר בארד Forte di Bard

זהו מבצר אשר מסמכים מעידים על היותו חלק ממחנה צבאי קטן במאה ה-6 לספירה. המבנה הנוכחי הבנוי מכמה מפלסים, הוא מהמאה ה19, ונבנה ע"י שושלת בני סבויה מעל נהר דורה באלתיה, מהנהרות הגדולים באיטליה. המקום עבר שיפוץ ונפתח מחדש לציבור ב 2006. כיום מהווה המקום נקודת יציאה לטיולים באזור ומארח קונצרטים ואירועים תיאטרליים.

 קורמאייר Courmayeur

עיירת סקי ובילוי מרכזית בעמק פרה (Val Ferret). העיירה מוקפת ברכס ההרים הגבוה ביותר בהרי האלפים האיטלקיים, מונטה ביאנקו (מון בלאן) המתנשא לגובה 4087 מ'. העיירה מרכזת את תיירות הקיץ והחורף באזור: רכיבה על סוסים, רכיבת אופני הרים, שייט קייאקים, מסלולי הליכה, טיפוס אתגרי, מסלולי סקי, תחנות רכבל, מסעדות ובתי קפה. כל אלה, בתוספת הארכיטקטורה והאירוח המסורתי, הופכים את המקום לפנינה של ואל ד'אוסטה.

רכבל מונטה ביאנקו Seggiovia Monte Bianco Ghiacciai

אחד המראות היפים ביותר במחוז זה. עליה של כ-20 דקות ברכבל שאורכו 15 ק"מ עד לגובה של 3500 מ' בקרון זכוכית שקוף המאפשר לראות קרחונים מרהיבים לכל אורך הדרך. ביציאה, בפסגת ההר, לעיתים בטמפרטורה של מתחת לאפס, הנוף עוצר נשימה.

קאמוי Chamois

עיירה קטנה, אשר נראה כי נלקחה מגלויה. היא חלק מ'הפנינים של האלפים', קבוצה של 23 עיירות מחמש מדינות שונות, אשר ההגעה אליהן אפשרית רק ברגל, אופניים או רכבל. רכב פרטי לא מורשה להגיע לשם. באופן ייחודי ניתן להגיע גם עם מטוסים קלים וקטנים בזכות שדה תעופה קטנטן נמצא באזור.
קסטלו די פניס

טיול בין טירות  Giro tra Castelli

אאוסטה הוא אחד המחוזות עם כמות טירות ומבצרים הגדולה ביותר באיטליה. בגלל אופיו ההררי, תמצא אותם על פסגות הרים, על גבעות, מעל נחלים ובקצות העמקים וכל אחד מהם הופך למסתורי, ייחודי ונילווה אליו סיפור מרתק.

שאמפולו Champoluc

העיירה המרכזית של Val d'Ayas, בגובה של כמעט 1600 מ' מוקפת ברכס ההרים מונטה רוזה, ומאפשרת בקיץ פעילות באוויר נקי וצח (טיולים רגליים ורכיבה על אופניים) ובחורף מרכז לפעילות ספורטיבית (סקי). במרחבי הטבע מסביב ניתן לראות בעלי חיים חופשיים כמו זאבים ואיילים וכן צמחייה עשירה.

מבצר סבויה Castel Savoia

מבצר, שלאמיתו של דבר הינו וילה גדולה, בת 3 קומות, אשר נבנתה במאה ה-19 לבקשת המלכה מרגריטה, כדי ליהנות מחופשות מול פסגת המונטה רוזה. המבנה אקלקטי בסגנונו ונראה מרחוק כמו ארמון מהאגדות.

אגם בלו Lago Blu

אגם קטן ומרהיב בצבעי טורקיז מתחת למונטה צ'רביניו Monte Cervino. בימים בהירים ניתן לראות השתקפות מדהימה של רכס ההרים המושלג מסביב. זוהי נקודת עצירה ידועה לתיירים אשר ניתן להגיע אליה בקלות גם ברכב וגם ברגל.

מעבר הרים סן ברנרד Colle piccolo di San Bernardo

מעבר הרים אלפיני המחבר בין איטליה לצרפת. בעבר היתה זו נקודת מעבר מרכזית וכיום נקודת תצפית מקסימה עם גן בוטני מרהיב בו אלפי סוגי צמחיה אלפינית. במרחק לא רב נמצא אגם Lago Verney, אחד האגמים הטבעיים והגדולים בואל ד'אוסטה.

 מעיינות פרה-סנט-דדייה  Terme di  Pré-Saint-Didier

מעיינות חמים, אשר במשך 150 שנה היו בשימוש משפחת סבויה המלכותית. במקום מבחר גדול של בריכות מים טרמיים באוויר הפתוח ובחללים סגורים, לצד טיפולים ועיסויים. הכל טובל בנוף אלפיני ושלווה. טיילת פנורמית Passerella Panoramica במרחק קצר מהמעיינות טיילת נוף הכוללת מסלול הליכה למרפסת פנורמית ממנה נשקף נוף מרהיב למפלי Orrido. 

גשר אינטרוד החדש  Ponte Nuovo di Introd

הגשר הגבוה ביותר בואל ד'אוסטה בגובה של 80 מטר, מעל לנהר Rhêmes. נבנה ב 1915 ובנוסף להיותו פנינה ארכיטקטונית, משמש כנקודת מעבר בין העיירה המרכזית למספר עיירות קטנות בעמק. קצות הגשר נחצבו בסלע והוא נבנה מאבן מקומית לאחר שהחליף את גשרי העץ הישנים.

 מוזיאון ואלסר Ecomuseo Walser Museum

המוזיאון נמצא בעיירה Gressoney-La-Trinité ונותן הצצה מרתקת לעולם החיים המסורתי של אנשי העמק לאורך השנים. בתוך מבנה אותנטי ובעזרת הדרכה מקומית, המחברת את המבקר לאנשי המקום, מתגלים צבעים, ריחות, כלי עבודה ומטבח, ביגוד ומראות של קבוצה אתנית היסטורית בשם Walser, ששורשיה גרמניים.

רכבל אאוסטה - פילה Telecabina Aosta-Pila

מחבר בין העיר אאוסטה לבין עיירה קסומה – פילה. לעולים ברכבל שאורכו 5 ק"מ, צפויה במשך 20 דקות חוויה של נוף מהמם עד לגובה 1790 מ'. העיירה פילה היא מרכז עולמי לאופני הרים. בקיץ מוצעים מסלולי רכיבה לצד ייעוץ מקצועי והשכרת אופניים. בנוסף יש במקום גם פארק אתגרי מרתק. בחורף המקום מציע מגוון פעילויות סקי לגדולים וקטנים.

מתחם המקודש לגבירתנו בגווריסון Santuario di Notre Dame de Guérison  

אתר עלייה לרגל שהיה בעבר נקודת תפילה קטנה, המקודש למריה אם ישוע והפך עם השנים לאתר מסודר המושך אליו המוני מבקרים לאורך השנה. גם תזוזת הקרחון, שגרמה להרס האתר, לא פגעה בפסל הקדושה. האתר חודש וממוקם על צלע הר עם מעטפת נוף יפהפייה.

שמורת הטבע 'מונטה אביק' Parco Naturale del Monte Avic

שמורת טבע בגובה של מעל 3000 מ', בגבול צרפת, עם מרחבי חורש ואוצרות טבע רבים וייחודיים. השמורה היא אוצר ביולוגי של נופים בתוליים, אגמים קטנים, עצי אשור, לבנה ואורן בתוך צמחייה עשירה, בעלי חיים המסתובבים חופשי ונקודות תצפית עוצרות נשימה. מגוון טיולים, בדגש ביולוגי, מוצעים למטיילים בשמורה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?